Jak zadbać o skórę po wakacjach

Koniec wakacji już się zbliża. Coraz więcej jest chłodnych dni i mniej słońca, niebawem skończy się lato. Jednak mimo mijających wakacji nadal chcemy mieć skórę promienną z brązową opalenizną. Co więc zrobić, by na dłużej utrzymać letnią opaleniznę, a skóra nie straciła blasku mimo kończącego się lata?

 

Muscle-Zone Sklep

Nawilżaj skórę

Skóra po lecie często jest przesuszona. W ciągu wakacji niemal cały czasy była ona wystawiona na działanie promieni słonecznych, które ją wysuszają i niszczą. Nie możesz więc zapomnieć o jej nawilżaniu. Na początek zacznij od nawilżania zewnętrznego. Do tego możesz użyć kremów i balsamów nawilżających. Jednak skutecznymi i naturalnymi kosmetykami nawilżającymi skórę będą oliwa z oliwek, olej kokosowy, czy olejek migdałowy. Są to produkty o tłustej konsystencji, które zatrzymują warstwę tłuszczu na naskórku, nawilżając go. Dzięki temu nie powalają one na parowanie,  a to oznacza, że chronią one skórę przed utratą wilgoci. Codziennie rano i wieczorem nakładaj kosmetyki nawilżające. Jeśli robisz to rano wybieraj krem, który będzie bazą pod makijaż. Oliwa, czy olejki mogą być zbyt ciężkie i tłuste, więc staraj się je stosować na wieczór, by nocą skóra mogła korzystać z ich prozdrowotnych właściwości i wchłaniała wszystkie obecne w nich witaminy i minerały.

Pij dużo wody

Jeśli już jesteśmy przy nawilżaniu, to warto wspomnieć, że liczy się nie tylko nawilżanie zewnętrzne, ale równie ważne jest nawilżanie skóry od wewnątrz. A zrobić to możesz pijąc odpowiednią ilość płynów w ciągu doby. Przeciętny człowiek powinien wypić co najmniej dwa litry wody w ciągu doby. Jeśli na zewnątrz jest większa temperatura, to można pić nawet dwa razy więcej. Najlepiej wybierać wodę, nie soki, czy napoje gazowane, ponieważ mają one w sobie wiele dodatków chemicznych. Woda mineralna zawiera w sobie minerały, więc jednocześnie nawadnia i odżywia organizm. Jeśli organizm będzie prawidłowo nawodniony, to skóra będzie nawilżona. Tak więc zadbaj o jej zdrowie i pij wodę.

Witaminy i minerały

Mimo tego, że w trakcie wakacji natura obdarzyła nas słońcem i wieloma sezonowymi owocami, czy warzywami, to nadal są nam potrzebne witaminy, które odżywią organizm. W warzywach i owocach znajduje się wiele składników odżywczych, które mają pozytywny wpływ na wygląd skóry. Tak więc nie przestawaj wzbogacać diety w te wartościowe składniki. Szukaj jak najwięcej zdrowych produktów i korzystaj z ich dobroczynnego działania. Skóra po wakacjach potrzebuje witaminy A, C i E. Ich zadaniem jest neutralizowanie wolnych rodników, które powstały w organizmie pod wpływem promieni słonecznych. Ważny jest również bera-karoten, który ma pobudzać skórę do pigmentacji. To dzięki niemu opalenizna zostanie z nami na dłużej.

Wybieraj lekkie posiłki

Po wakacjach wcale nie musisz jeść tłusto i kalorycznie. Latem wybierałaś lekkie posiłki, więc rób to nadal. Zamiast tłustych potraw, staraj się, by w diecie znajdowało się jak najwięcej warzyw i owoców. Jest to ważne, ponieważ są one jednym z największych źródłem antyoksydantów. A są one niezbędne w organizmie, ponieważ neutralizują one wolne rodniki, które powstały przez działanie promieni UV. Antyoksydanty znajdziesz także w olejach roślinnych. Obecne są one w oliwie z oliwek, oleju rzepakowym, oleju winogronowym. Unikaj tłustych i ciężkich potraw, zwłaszcza tych, które zostały przygotowane na tłuszczu zwierzęcym.

Nie zapomnij o pielęgnacji skóry

Słonce w czasie wakacji wysuszyło skórę, więc niebawem zacznie się ona złuszczać. Jeśli chcesz przyśpieszyć ten proces i zadbać o zdrowie skóry, to koniecznie pamiętaj o codziennej pielęgnacji. Naskórek możesz odnowić wykonując peeling. Stosuj go na całe ciało i twarz. Nie musisz robić peelingu codziennie. Wystarczy, że zrobisz go co trzy dni, a na noc nałożysz na skórę odżywiający krem lub olejek. Dzięki temu zabiegowi skóra szybciej wchłaniać będzie składniki odżywcze, które zadbają o jej zdrowie i poprawią wygląd.