Żywność bez kalorii – czy jest bezpieczna dla zdrowia?

 

Jedzenie, które nie tuczy – sama ta nazwa staje się dla wielu osób abstrakcyjna. A jednak istnieją produkty, które nie dostarczają do organizmu kalorii. Są to inaczej zwane produkty  ujemnym bilansem kalorycznym. Dziś przedstawimy sobie listę takich produktów oraz określimy, czy ich spożywanie jest bezpieczne dla zdrowia.

Muscle-Zone Sklep

Ogórek

Jeśli mamy ochotę sięgnąć po ogórka, to nie musimy się martwić, że jeśli zjemy go za dużo to zwiększy się nasza masa ciała. Jest to niemożliwe, ponieważ produkt ten zawiera śladowe ilości kalorii. W większości ogórki składają się z wody. A do organizmu dostarczają jedynie witaminy i minerały. Nie zawierają tłuszczu i węglowodanów, więc nie są tuczące. Bez obaw możemy je dodawać do każdego posiłku.

Por

Por jest źródłem witaminy C. Ma więc zbawienny wpływ na pracę układu odpornościowego. Jednak to nie wszystko, jest również źródłem witaminy B6, A, E oraz K. Dostarcza do organizmu minerały takie jak wapń, magnez i żelazo. Jest się odżywczym produktem, a mimo to nie jest kaloryczny i nie przyczynia się do wzrostu masy ciała. Wręcz przeciwnie jedzenie pora może wspomóc proces odchudzania. A jest to możliwe dzięki temu, że ma on działanie moczopędne, więc usuwa nadmiar wody z organizmu wraz z toksynami, które mogą zaburzać pracę układu trawiennego i metabolizmu. Jest to również produktów, który może nam, pomóc przy zakwaszeniu organizmu. To jest częstą przyczyną problemów z otyłością i nadwagą. Spożywanie pora jest całkowicie bezpieczne i może przynieść nam same korzyści.

Jarmuż

Jarmuż od pewnego czasu stał się bardzo popularnym produktem. Szczególnie dietetycy uważają go za wartościowy produkt, który powinien zaleźć się w diecie każdego z nas. Nic dziwnego, jarmuż jest silnym przeciwutleniaczem, więc wspiera proces niszczenia wolnych rodników, które mają negatywny wpływ na pracę i zdrowie całego organizmu. Ma on również właściwości przeciwzapalne. A to nie wszystko, jest również bogatym źródłem witaminy C i wapnia. A badania wykazały, że jarmuż zawiera sulforafan, czyli składnik, który ma działanie przeciwnowotworowe.

Cebula

Nie każdy lubi smak cebuli, a jednak powinna się ona znaleźć w naszej codziennej diecie. Bez względu na to jaką cebulę wybierzemy będzie ona dostarczała do organizmu niskokaloryczny błonnik. A jak wiemy jest to składnik odżywczy, który wspomaga oczyszczanie układu trawiennego ze złogów, toksyn i resztek niestawionego pokarmu. A dodatkowo błonnik sprawa, że czujemy się nasyceni, więc nie mamy ochoty na podjadanie między posiłkami. Należy również pamiętać, że warzywa cebulowate mają w sobie oligfruktozę, która jest składnikiem poskramiającym apetyt. Jego zadaniem jest zahamowanie procesu wydzielania hormonu, który jest odpowiedzialny za odczuwanie głodu.