Znaczenie czerwonego mięsa w diecie

 

Wiele osób sądzi, że jedzenie czerwonego mięsa jest szkodliwe dla zdrowia. Potwierdzić to mogą ostanie badania, które sugerują, że jedzenie czerwonego mięsa może przyczyniać się do zmniejszenia długości naszego życia. Czy to jednak prawda? Czy czerwone mięso naprawdę jest tak bardzo szkodliwe? Dziś się tego dowiemy.

Muscle-Zone Sklep

Czerwone mięso dla kulturystów

Wiele osób aktywnych fizycznie i sportowców, którzy ćwiczą, by zwiększyć masę mięśniową decydują się na wprowadzenie do diety dużej ilości czerwonego mięsa. To jednak nie jest dobry pomysł. Jedzenie czerwonego mięsa wcale nie wspomaga rozbudowy masy mięśniowej. Mimo tego, że są one źródłem dużej ilości aminokwasów, które są niezbędne w organizmie sportowców, to czerwone mięso bardzo długo się trawi, przez co aminokwasy i składniki odżywcze w nim zawarte w niewielkich ilościach wchłaniają się do krwi. Inne źródła witamin i aminokwasów są lepiej przyswajalne. Warto jednak wspomnieć, że w czerwonym mięsnie znajduje się duża ilość kreatyny, którą tak wielu sportowców suplementuje. Kreatyna jest potrzebna dla komórek mięśniowych, które są poddawane dużemu wysiłkowi fizycznemu. W 45 gramowej porcji wołowiny znajduje się aż 200 mg kreatyny. Jeszcze więcej kreatyny znajduje się w dziczyźnie. Nie trzeba rezygnować z jedzenia mięsa czerwonego. W odpowiednich ilościach ma ono dobry wpływ na funkcjonowanie organizmu. Jednak nie może się ono stać naszym jedynym źródłem kreatyny.

W czerwonym mięśnie jest dużo tłuszczu

Wybierając mięso czerwone warto pamiętać o tym, że nie należy ono do chudych. Tak więc osoby przebywające na diecie redukcyjnej powinny uważać na zbyt duże dawki tego mięsa. Mimo tego, że w szybki sposób możemy odkroić tłuszcz od mięsa, to nadal jest ono znacznie bardziej tłuste niż mięso z kurczaki, czy indyka. Poza tym w mięsie czerwonym znajduje się wiele tłuszczów nasyconych. Z tego względu warto ograniczyć jego spożywanie do minimum. Najlepiej spożywać czerwone mięso raz na tydzień. Pamiętać należy o tym, że przed przygotowaniem posiłku z czerwonego mięsa najlepiej wykroić jak największą ilość tłuszczu.

Nie możesz jeść go za dużo

Mimo tego, że wiele osób spożywa czerwone mięso codziennie, to nie jest dobry sposób o dbanie o zdrową dietę. Warto jeść czerwone mięso raz na tydzień lub trzy razy w tygodniu. Dietetycy uważają, że spożywanie tego rodzaju mięsa nie jest niezdrowe i niebezpieczne, jednak należy jeść je z umiarem. To tak jak z innymi produktami, jeśli spożywane są one w nadmiarze mogą mieć szkodliwy wpływ na zdrowie. Najlepiej więc jeść nie więcej niż 500 gram czerwonego mięsa w tygodniu, a jedzenie go codziennie nie jest najlepszym pomysłem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *