wołowina w diecie sportowców

Od kilku lat coraz mniej osób decyduje się na kupienie wołowiny. Przyczyną tego jest choroba wściekłych krów, która nadal jest powodem do niepokoju dla wielu konsumentów. Teraz znacznie chętniej sięgamy po drób, a wołowina jest dla nielicznych produktem pierwszego wyboru. Czy to dobra decyzja, jak wołowina wpływa na nasz organizm, czy to mięso powinno znaleźć się w naszej diecie, a jeśli tak to dlaczego?

Wołowina jest bogata w kreatynę

Dla wielu sportowców kreatyna jest suplementem diety, który wspomaga w rozbudowie masy mięśniowej. Jednak jest to składnik, który naturalnie występuje w wołowinie. W stu gramach wołowiny możemy znaleźć aż 200 mg kreatyny. Jest to duża dawka tego składnika odżywczego. Jeśli więc chcemy urozmaicić codzienną dietę w naturalne źródła tego składnika, warto sięgnąć po wołowinę.

Muscle-Zone Sklep

Wołowina zawiera aminokwasy

Osoby aktywne fizycznie potrzebują duże dawki aminokwasów, które zadbają o zdrowie tkanek mięśniowych. Powinny się więc one zainteresować wołowiną, ponieważ jest to mięso bogate w aminokwasy. Najwięcej jest w nim alaniny. A jest to aminokwas, który ma niezastąpioną rolę w organizmie sportowców. Jej zadaniem jest zatrzymanie procesów spalania mięśni, jeśli pojawia się niedobór węglowodanów. Jest to możliwe dzięki temu, że alanina ma zdolność do wytwarzania cukrów z białek, które znajdują się w mięśniach. Dzięki temu nie dochodzi do procesu rozpadu tkanki mięśniowej.

Wołowina to źródło białka

Warto wiedzieć, że wołowina to mięso bogate w białko i to nie byle jakie, jest to białko wysokiej jakości, które jest łatwo-przyswajalne. Sportowcy powinny wiedzieć, że białko jest dla nich jednym z najważniejszych składników odżywczych, który wspomaga pracę układu mięśniowego i dba o jego zdrowie. Nie może więc go zabraknąć w codziennej diecie. 100 gramowy kawałek wołowiny zawiera aż 20 gramów białka pierwszej klasy.

Mięso bogate w witaminy z grupy B

Wołowina zawiera wiele witamin i składników mineralnych. Najwięcej jest witamin z grupy B, a dokładniej B6 I B12. Witamina B6 jest składnikiem odżywczym, którego nie może zabraknąć w codziennej diecie osoby aktywnej fizycznie, ponieważ jest ona odpowiedzialna za przyśpieszenie i poprawę procesów regeneracyjnych po treningu poza tym jest ona niezbędna do procesu syntezy białek, których obecność jest niezbędna, jeśli naszym celem jest rozbudowanie masy mięśniowej. Witamina B12 odpowiada za proces tworzenia się nowych krwinek czerwonych, a dodatkowo jej odpowiednia ilość we krwi, sprawia, że organizm jest lepiej dotleniony.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *