Suplementy w fitnessie

Fitness jest rodzajem gimnastyki, wywodzącym się od powstałego w latach 70. XX wieku aerobiku. Początkowo fitness kojarzony był z okazjonalnymi wizytami na siłowni, gdzie grupa kobiet wykonała ćwiczenia w rytm muzyki. Obecnie pojęcie fitnessu obejmuje każdy rodzaj aktywności fizycznej – od jazdy na rowerze i spacerów z dzieckiem – do wchodzenia po schodach i pielenia. Fitness to dzisiaj bycie fit, czyli w formie. Ma on dawać radość, pomagać w utrzymaniu zdrowia, a nie tylko służyć zachowaniu pięknej sylwetki. Osoby uprawiające fitness mogą obawiać się stosowania suplementów. Niepotrzebnie. Prawidłowo dobrane suplementy pozwalają bowiem szybciej uzyskać pożądane efekty i stanowią ochronię dla organizmu.

BCAA to podstawa
Uprawiając fitness dobrze jest sięgnąć przede wszystkim po BCAA (leucynę, izoleucynę i walinę). Tych aminokwasów właściwie nie trzeba przybliżać nikomu, kto chociaż na krótko zetknął się ze sportem. Są one ważnym budulcem mięśni, ale też zużywane są w czasie treningu. Jeśli nie zostaną one podane przed treningiem organizm sięgnie po zapasy mięśniowe, co znacząco utrudni zarówno chudnięcie, jak i rozbudowę mięśni. Aby się przed tym uchronić, wystarczy 0,5g BCAA na 10 kg masy ciała podawane przed wysiłkiem.

Muscle-Zone Sklep

Co po treningu?
Bezpośrednio po ćwiczeniach zaleca się uzupełnienie spalonych węglowodanów. Wystarczy od 0,5g (na redukcji) do 1g (dla osób szczupłych lub bardzo intensywnie trenujących) na kilogram masy ciała. Po około 15 minutach od zakończenia treningu poleca się natomiast wypicie koktajlu proteinowego, który uzupełni spalone białka. Wybór suplementów jest tu szeroki. Szczególnie popularne są koncentraty i izolaty białka serwatkowego. Tańsze i wolniej wchłaniające się koncentraty to dobre rozwiązanie dla osób początkujących. Izolaty są droższe, ale zawierają więcej białka i są szybciej wchłaniane.

Wsparcie dla stawów
Niezależnie od tego, czy mowa o osobie ćwiczącej rzadko, czy prowadzącej aktywny tryb życia, takiej która odwiedza siłownię kilka razy w tygodniu, ćwiczenia fitness mogą obciążyć jej stawy. Wiele osób w tej sytuacji sięga po leki przeciwbólowe lub przerywa treningi z dnia na dzień. Żadne z tych rozwiązań nie jest korzystne dla zdrowia. Leki obciążają organizm, a brak aktywności fizycznej tylko maskuje problem.

Wsparciem dla stawów są preparaty bogate w siarkę, glukozaminę i w chondroitynę. Dobrym wyborem będą więc te suplementy, w których składzie znajdziemy olej lniany, oleje z ryb, kwas hialuronowy, kurkumę czy imbir. Nie tylko wspierają one pracę stanów, ale też łagodzą ewentualne stany zapalne. Poza tym na co dzień warto jest sięgnąć również po witaminy i minerały. Nie muszą być to preparaty specjalistyczne, ważne, żeby pokrywały 100% dziennego zapotrzebowania na witaminy i do kilkunastu procent zapotrzebowania na minerały. Codziennie warto jest przyjmować również kwasy Omega-3. Organizm nie wytwarza ich samodzielnie, a mają one bardzo pozytywny wpływ na jego kondycję. Z perspektywy sali fitness szczególnie istotne jest że pomagają w spalaniu tkanki tłuszczowej, wspierają funkcjonowanie serca, regulują pracę układu krążenia. Ważne jest też ich pozytywne działanie związane z poprawą pamięć i koncentracji.

Fitness jest jedną z najpopularniejszych form dbania o kondycję, dostępną w bardzo różnych formach. Dzięki temu urozmaiceniu każdy może znaleźć tu coś dla siebie. Trening fitness, wsparty odpowiednią suplementacją, będzie miał rewelacyjny wpływ na życie każdego, pozwalając mu cieszyć się doskonałą kondycją i dobrym zdrowiem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *