Suplementy na wzrok

Oczy są naszym bardzo ważnym narządem, o który należy szczególnie dbać. Mogą być narażone przez nieodpowiednie warunki, m.in. przez zbyt duże nasłonecznienie. Również zbyt długie siedzenie przed komputerem oczy mogą być suche, czy podrażnione. W ich dobrej kondycji pomogą nam m.in. suplementy, które wspomogą widzenie i ochronią nasz wzrok przed czynnikami zewnętrznymi. Oprócz suplementów warto zainwestować także w profesjonalne krople do oczu, które je nawilżą i zmniejszą zaczerwienienie.

 

Luteina 

Muscle-Zone Sklep

Luteina to chyba najbardziej znany suplement diety na prawidłowe widzenie. Jest niczym innym jak barwnikiem, który należy do ksantofili – barwników z grupy karoteinoidów. Do nich należy m.in. chlorofil. Jest to niezwykła substacja, która działa na nasze oczy jak naturalny filtr UVA i UVB. Działa osłonowo na nasz wzrok i chroni oczy przed zwyrodnieniem plamki żółtej. Dzięki niej oczy są także osłaniane przed negatywnym działaniem sztucznego światła, w tym przed światłem komputera czy telwizora.

Kto powinien ją stosować?

Powinny ją stosować zwłaszcza osoby, które często opalają się w solarium oraz te, u których stwierdzono genetyczne uwarunkowanie do zachorowana na AMD, czyli na zwyrodnienie plamki żółtej w oku. Przyda się także tym, którzy naduzywają tytoniu oraz mocnej kawy. Stosowana jest także przy retinopatii cukrzycowej i u pracowników fizycznych, którzy bardzo dużo przebywają na słońcu. Luteinę przepisuje się także tym osobom, które zagrożone są zachorowaniem na zaćmę lub jaskrę w przyszłości.

Gdzie znajdziemy luteinę?

Luteina znajduje się w zielonych warzywach – kapuście, brukselce, szpinaku oraz żółtku jaj kurzych. Niestety szybko traci swoje dobroczynne właściwości pod wpływem gotowania, dlatego by dostaczyć jej z pomocą tych artykułów spożywczy, należy jeść je na surowo, bądź szybko obgotowywać z pomocą parowaru.

 

Witamina E

Jest to witamina, które jest wspaniałym przeciwutleniaczem. Zapbiega rozwojowi zaćmy i zwyrodnieniu plamki żółtej w oku. Witamina E pozytywnie wpływa na widzenie i jest zalecana zwłaszcza dla osób starszych.

Kto powinien ją stosować?

Osoby starsze, które zwłaszcza są narażone na zachorowanie na zaćmę, te które dużo przebywają przy komputerze i na słońcu.

Gdzie znajdziemy witaminę E?

Najczęściej spotykana jest w morelach, nasionach słonecznika, orzeszkach ziemnych, migdałach i orzeszkach piniowych.

 

Witamina A

Witamina A pomaga w dobrym widzeniu, zwłaszcza w nocy oraz przy słabym oświetleniu. Chroni oczy przed negatywnym działaniem promieni ultrafioletowych. Przeciwdziała również powstawaniu jaskry i zaćmy, dlatego jej suplementacja polecana jest osobom w podeszłym wieku oraz tym, które ze względów na predyspozycje do zachorowania na problemy ze wzorkiem powinny stosować odpowiednią profilaktykę. 

Gdzie ją znajdziemy?

Przede wszystkim znajduje się w marchewce, ale także w sałacie, czerwonej papryce, szpinaku, morelach, brzoskwiniach, śliwkach, wiśniach oraz podrobach.

 

Witamina C

Tę witaminę zawiera ciecz, która znajduje się w przedniej komorze oka. Witamina C sprawia, że soczewka nie mętnieje i nie utlenia się, co pomaga nam lepiej widzieć. Zapobiega zaćmie, która jest bardzo groźnym schorzeniem, które doprowadza wiele osób do utraty wzroku. Nasz organizm sam jej nie wytwarza, więc musimy sami ją dostarczać wraz z pożywieniem.

Gdzie ją znajdziemy?

Znajdziemy ją w cytrusach, jabłkach, kiwi, ananasie, ziemniakach i papryce. Można również zastosować świetny suplement: Vitamin C with Rose Hips.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *