Suplementy na tycie

Każdy z nas posiada wiele odmiennych ról, obowiązków, wymagań oraz preferencji, każdy z nas również marzy o pięknej, idealnie wyrzeźbionej, smukłej, odżywionej oraz zdrowej sylwetce. Jest ona dla nas wyznacznikiem poziomu naszej atrakcyjności, poczucia własnej wartości, bodźcem do samorealizacji. Jednocześnie dzisiejszy świat wciąż zmaga się z ogromnym globalnym problemem, poprzez który cywilizacja pozostaje niejako hamowana, wycofana, niepewna własnego jestestwa – mowa o nadwadze i otyłości. Na zawartość tkanki tłuszczowej w organizmie wpływa wiele czynników, zaczynając od poziomu codziennego stresu, ilości snu w ciągu doby, sposobu żywienia, przechodząc do rodzaju trybu życia jaki prowadzimy, a kończąc na suplementacji. O ile doskonale zdajemy sobie sprawę ze wszystkich wymienionych wyżej w pierwszej kolejności czynników wagi, o tyle suplementacja pozostaje dla nas zjawiskiem tajemniczym. Okazuje się, że konkretne preparaty posiadają fundamentalne oddziaływanie na fakt regulacji wagi.

Muscle-Zone Sklep

Suplementacja – jak przeciwdziałać tyciu?

 Podstawową kwestią, gdy mówimy o redukcji zbędnej tkanki tłuszczowej jest znajomość własnego ciała. Nasz organizm to doskonale skonstruowana maszyna, która potrzebuje dobrego paliwa, a także dodatkowych olejów kontrolujących przebieg prac. Należy zadbać o prawidłową przemianę materii, o produktywne odbywanie się procesów trawiennych (także w chwili, gdy naszym celem nie jest przeciwdziałanie tyciu, lecz chęć zwiększenia masy ciała). Prawidłowe odbywanie się przemian i procesów związanych z przemianą materii oraz trawieniem jest jak najbardziej realne, w momencie kiedy zachowujemy równowagę pomiędzy żywieniem, aktywnością fizyczną i suplementacją. Kontrolowanie masy ciała ma związek także z pracą hormonów, zwłaszcza hormonów tarczycy. 

Suplementy na tycie powinny zawierać więc takie składniki jak: Ashwagandha, Guggul, Żeń-szeń koreański, Jod, L-Tyrozyna, Witamina A, Witamina B12 oraz jeden z najcenniejszych pierwiatków -Magnez. 

Ashwagandha to jeden z najbardziej znanych preparatów ziołowych o właściwościach adaptogennych, który wykazuje niezwykle dużo prozdrowotnych działań. Wyciąg pozyskiwany z tej rośliny wpływa nie tylko na pobudzenie procesów trawiennych i maksymalizację metaboliczną, ale również na stabilizację pracy hormonów tarczycy. Ashwagandha pobudza do syntezy tarczycę, a także uwalnia odpowiednie ilości hormonów, np. T3.

Guggul, to roślina, którą zainteresowanie nasiliło się szczególnie pod kątem badania otyłości. Ma ona dobroczynny wpływ na wszelkie działanie związane z metabolizmem, redukcją oraz hormonami. Zawarte w jej składzie związki znacznie produktywniej aktywizują działanie tarczycy oraz wszelkich organicznych przemian, które jednocześnie pozostają stymulantami konwersji hormonu T4 w nieco bardziej aktywną i częściej preferowaną formę – T3.

Żeń-szeń koreański to również adaptogen, w którym zawierają się związki czynne (ginsenozydy) wspierające pracę tarczycy, działanie układu trawiennego, przemiany metaboliczne i regeneracyjne. 

Suplementy stymulujące przyrost masy ciała zawierają również: ekstrakt z imbiru, ekstrakt pieprzu czarnego oraz kajeńskiego, wyciąg malin, kakaowca, guaranę oraz kofeinę. Substancje te odpowiadają między innymi za maksymalne przyspieszenie przemian metabolicznych i poprawne odbywanie się stosunków trawiennych, przy jednoczesnej regeneracji wewnętrznej organizmu. 

Pamiętajmy, że aby zapobiec tyciu lub by zredukować zbędną masę ciała i zapewnić sobie  zdrowie na długie lata, musimy dbać zarówno o żywienie,  aktywność fizyczną, jak również o suplementację. Istotnym jest fakt, że z pominięciem choćby jednego z tych trzech fundamentalnych elementów, nie tylko nie będziemy w stanie zapewnić bezpieczeństwa i ochrony swojemu organizmowi, ale również nie będziemy w stanie jakkolwiek przejąć władzy nad własnym życiem. Pamiętajmy, że psychofizyka, naturalna wewnętrzna równowaga organizmu, a także jego wnętrze umysłowe)pozostają niezwykle istotne, bez względu na to, na jakim etapie obecnie się znajdujemy. Powinniśmy wybierać produkty nieprzetworzone, naturalne, pozyskiwane z lokalnych źródeł, pozbawione konserwantów, pestycydów, cukrów prostych – bardzo długiej listy nieznanych nam składników. Nasza dieta powinna zawierać składniki bogate w pełnowartościowe białko, pełnoziarniste węglowodany oraz nienasycone tłuszcze, które posiadają bardzo wiele pozytywnych dla naszego organizmu właściwości (oczywiście spożywane w odpowiednich proporcjach).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *