Suplementy na masę mięśniową

Na rynku dostępnych jest mnóstwo preparatów, które przeznaczone są dla sportowców. Z pewnością nie jednej osobie ciężko jest się w tym odnaleźć, toteż warto zapoznać się z listą zalecanych suplementów jeszcze przed zakupem. Dzięki temu unikniemy początkowych błędów przy suplementacji czy niewłaściwych wyborów, a przy okazji zaoszczędzimy pieniądze.

Suplementacja jest koniecznym elementem diety sportowca. Bez niej trudno jest zbudować idealną sylwetkę z pięknie zarysowanymi mięśniami. Przyspieszanie efektów ćwiczeń to nie jedyna zaleta suplementów diety. Uzupełniają one także zapotrzebowanie na składniki odżywcze, w tym – najistotniejsze z punkty widzenia osób, które chcą zrobić tak zwaną masę  – na białka. Jakie suplementy warto wybierać, by ułatwić sobie budowanie masy mięśniowej? Odpowiedzi jest wiele, jednakże najważniejszą zasadą jest tu prostota  w stosowaniu konkretnych produktów.

Muscle-Zone Sklep

Suplementacja na masę

Pierwszym suplementem, którego nie powinno zabraknąć w diecie osób uprawiających sporty siłowe, czyli takie które mają na celu rozbudowanie tkanki mięśniowej, jest kreatyna. Istnieje wiele legend na temat jej stosowania, jednakże większość z nich jest nieprawdziwa. Badania potwierdzają, iż właściwie stosowana przynosi wyłącznie pozytywne skutki dla organizmu, nie zauważono natomiast efektów ubocznych. Kreatyna jest środkiem anabolicznym, który cieszy się ogromną popularnością wśród sportowców. Działanie tej substancji opiera się przede wszystkim na zwiększaniu wytwarzania energii pochodzącej z ATP, co wpływa na poprawę efektywności pracy mięśni. Należy ją stosować około-treningowo, czyli jakieś 30 minut przed treningiem oraz zaraz po nim.

Kolejną ważną substancją zawartą w suplementach diety są aminokwasy BCAA. Stanowią one paliwo dla mięśni, dzięki czemu mogą one sprawniej pracować, bo przekłada się na ich rozrost oraz późniejszą regenerację. Ważną funkcją BCAA jest zabezpieczanie mięśni przed spaleniem w czasie treningu, a poza tym substancja ta wspiera syntezowanie białek. Nie ma tu w zasadzie sztywno określonych momentów, w których należy spożywać BCAA. Można je stosować przed i po treningu, a także poza nimi, szczególnie rano.

Innym istotnym dla sportowców suplementem jest glutamina. Działa ona przyspieszająco na regenerację mięśni, gdyż zwiększa ilość zawartego w nich glikogenu. Sprawia to, iż podczas treningu wyzwalana jest większa ilość energii, co służy intensywności ćwiczeń oraz wytrzymałości organizmu. Glutaminę stosuje się zwykle rano i wieczorem, a także tuż przed treningiem i zaraz po nim. Ponadto poleca się również spożywanie argininy w celu rozbudowania masy mięśniowej. Ulega ona konwersji do tlenku azotu, który „pompuje” mięśnie. Zwiększany jest wówczas przepływ krwi, dlatego też rozszerzają się naczynia krwionośne, a do mięśni dostarczana jest większa ilość cennych substancji, w tym wody oraz aminokwasów. Wpływa to również pozytywnie na syntezę białek, czyli składników budulcowych mięśni, które powodują ich wzrost. Argininę stosować można po przebudzeniu w celu rozszerzenia naczyń krwionośnych, co przyczyni się do szybszego wchłonięcia innych składników z pożywienia i suplementów diety.

Mniej znanym suplementem, który stosowany jest w czasie budowania masy mięśniowej jest ZMA. Zawiera on należyte dawki witamin oraz minerałów, które pobudzą organizm do produkcji testosteronu. Ponadto suplement ten ma działanie antyoksydacyjne, więc przyspiesza regenerację mięśni. Zwykle stosuje się go niedługo przed snem.

W kwestii rozbudowywania mięśni nie można zapominać o białku serwatkowym. Wpływa ono przede wszystkim na regenerację mięśni po treningu oraz na ich rozbudowę. Białko, jako główny budulec mięśni, odpowiada za wiele ich funkcji i to ono tak naprawdę umożliwia progres w zakresie treningów. Białko serwatki jest niezwykle łatwo przyswajalne i całkowicie bezpieczne dla organizmu. Stosuje się je w godzinach porannych, najlepiej tuż po przebudzeniu oraz w okolicach treningu. Polecane jest też białko kazeinowe, które ma dłuższy czas wchłaniania, Warto je spożywać przed snem lub też zamiast posiłku.

Wśród suplementów na „masę” popularne są tak zwane gainery, czyli odżywki węglowodanowo – białkowe. Wpływają one korzystnie zarówno na rozrost i regenerację mięśni, jak i na skok energii, koniecznej przed treningiem lub zaraz po nim. Można je stosować zamiast tradycyjnego posiłku, by dostarczyć sobie właściwą liczbę kalorii.

Konkludując, stosowanie suplementów diety, które wpływają na rozbudowę mięśni, pozwala na szybsze uzyskanie efektów ćwiczeń oraz zwiększa ich efektywność. Należycie wykonywany trening i zbilansowana dieta to klucz do sukcesu dla każdego sportowca. Nie można przy tym zapominać innych składnikach odżywczych, które również wspierają organizm w rozroście masy mięśniowej oraz zwiększają jego wytrzymałość. Mowa tu przede wszystkim o witaminach i minerałach, które nie tylko wspomagają zdrowie, ale także korzystnie działają na wchłanianie suplementów, co również przyczynia się do lepszych rezultatów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *