Suplementy na sen

Należyta ilość i jakość snu znacząco wpływają na nasze samopoczucie oraz zdrowie. Jeżeli jesteśmy wypoczęci to czujemy się lepiej i mamy więcej sił do pracy, a ponadto dużo sprawniej radzimy sobie ze szkodliwym stresem. Zmęczenie może powodować problemy z koncentracją i zapamiętywaniem, a także zwiększenie łaknienia i tym samym przybieranie na wadze. W związku z tym konieczna jest poprawa jakości snu. Możemy oczywiście próbować kłaść się wcześniej i chodzić spać regularnie, jednakże przyczyna często leży głębiej. Zdarza się, że brakuje nam różnych witamin i minerałów, co w efekcie skutkuje niewysypianiem się bądź ciągłym zmęczeniem. Jak więc radzić sobie z tym problemem? Przede wszystkim za pomocą prawidłowego odżywiania się. Doskonałym rozwiązaniem jest stosowanie suplementów diety, które regulują pracę naszego organizmu.

Muscle-Zone Sklep

Najlepsze suplementy na sen

Pierwszym z suplementów diety, które warto stosować jest witamina B6 z magnezem. To połączenie doskonale wpływa na zdrowie i samopoczucie. Magnez bierze udział aż w około 300 reakcjach enzymatycznych organizmu oraz wpływa na funkcjonowanie układu nerwowego, co ma niemałe znaczenie w kwestii snu. Zaleca się dawkę 200 – 300 mg magnezu w ciągu doby, najlepiej wieczorem. Witamina B6 z kolei potęguje działanie magnezu i pomaga organizmowi radzić sobie ze zmęczeniem oraz stresem. 

W przypadku problemów ze snem przydatne jest również suplementowanie GABA. Jest to kwas gamma-aminomasłowy, którego działanie opiera się między innymi na podnoszeniu poziomu hormonu wzrostu. Poza tym GABA posiada właściwości wyciszające układ nerwowy, a także wzmaga „efektywność” snu. W związku z tym stosując ten suplement będziemy się czuli bardziej wypoczęci, nawet jeśli spaliśmy krócej niż zazwyczaj. Optymalna dawka GABA na dobę wynosi około 2-2,5 mg. 

Trzecim przykładem suplementu wspomagające wypoczywanie jest kozłek lekarski. Zwany jest on popularnie walerianą i stosuje się go zazwyczaj jako środek uspokajający i nasenny. Ważne jest jednak, iż kozłek lekarski nie jest zalecany do stałej suplementacji, a jedynie do stosowania doraźnego w sytuacji, gdy nie możemy zasnąć i utrudniają nam to emocje.

Jednym z najpopularniejszych środków wpływających na jakość snu jest melatonina. To naturalna substancja, zwana także hormonem snu, która posiada właściwości antyoksydacyjne. Suplement ten sprawdza się przede wszystkim u osób, które pracują w systemie zmianowym i ich organizm musi stale przestawiać pory snu i budzenia się. Działanie antyoksydacyjne melatoniny wpływa korzystnie na sekrecję hormonu wzrostu. Warto przyjmować 0,5 – 3 mg substancji na około godzinę przed snem.

Ponadto osobom niewysypiającym się poleca się także Ashwagandhę. Substancja zawarta w tym suplemencie działa wyciszająco i uspokajająco. Poprawia również samopoczucie i zwiększa odporność na stres, dzięki czemu będziemy czuć się bardziej wypoczęci w ciągu dnia i będziemy lepiej spać w nocy.

Warto sięgnąć także po L-Tryptophan. Jest to aminokwas białkowy, który nie jest wytwarzany samodzielnie przez organizm, dlatego należy dostarczać do z zewnątrz. Korzystnie wpływa na jakość snu i ułatwia regenerację organizmu. Tryptofan bierze udział w procesie produkcji serotoniny, czyli hormonu poprawiającego nastrój. Poza tym suplement wspiera wytwarzanie melatoniny odpowiedzialnej za sen. 

Stosowanie suplementów diety na lepszy sen pozwoli na poprawę funkcjonowania całego organizmu. Jeśli będziemy bardziej wypoczęci, będziemy również znacznie lepiej radzić sobie z codziennymi obowiązkami i staniemy się bardziej produktywni. Poza suplementami warto również pamiętać, aby ostatni posiłek zjeść maksymalnie 2 -3 godziny przed snem, co również znacząco wpływa na jakość snu. Ponadto dobrze jest skorzystać ze znanych sposobów na lepszy sen, takich jak wietrzenie pomieszczenia przed pójściem spać, nieużywanie telefonu czy komputera późnym wieczorem oraz stosowanie olejków eterycznych, które wypełnią naszą sypialnię relaksującym, kojącym zmysły zapachem. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *