Suplementy na lepszy sen

 

 Sen znacznie wpływa na naszą wewnętrzną i zewnętrzną równowagę, na naszą koncentrację, odpowiedzialne podejmowanie decyzji, na nasz rozwój i awans społeczny. Wystarczająco długi oraz komfortowy sen jest bardzo ważny również dla osób szczególnie pracujących nad swoją sylwetką, trenujących i prowadzących zdrowy tryb życia. Wiadomo, że efektem niedospania mogą być nie tylko nadmierne łaknienie i szybkie przybieranie na wadze, ale również brak efektywności treningu, rozdrażnienie, a nawet stany depresyjne, izolacja. We współczesnym świecie jednak trudno o dobry sen. Wynika to z faktu, że posiadamy bardzo wiele obowiązków, ról, oczekiwań i planów, oddziałują na nas zbyt duże dawki stymulantów, jesteśmy wciąż narażeni na stres, atak, nerwy i walkę. Kładąc się do łóżka nie mamy więc spokojnej głowy, lecz natłok myśli będący wynikiem kłębiących się trosk, problemów i rozczarowań – to wszystko powoduje zaburzenia senne. Na szczęście, w takich sytuacjach nie musimy posiłkować się inwazyjnymi lekami, ani terapiami, wystarczy bowiem dobrze zaplanowana i regularna suplementacja, która ukoi, ureguluje i wspomoże spokojny sen.

Muscle-Zone Sklep

Suplementy na bezsenność

Okazuje się, że bardzo dobrym suplementem diety na sen jest magnez połączony z witaminą B6. Po pierwsze, magnez pozostaje znanym i powszechnie stosowanym pierwiastkiem, który bierze udział w niemal 300 enzymatycznych reakcjach dziejących się wewnątrz organizmu. Niestety, nawet nieznaczne niedobory magnezu mogą nieść ze sobą negatywne konsekwencje biologiczne związane z funkcjonowaniem układu nerwowego, związane np. z pogorszeniem się jakości snu. Liczne badania oraz analizy wykazały, że suplementowanie magnezu znacznie pomaga osobom, które uskarżają się na bezsenność i związany z tym dyskomfort. Najlepszą formą suplementacyjną dla magnezu jest postać organiczna, czyli glicynia, cytrynian, mleczan, czy też asparginian, oczywiście wszystko to powinno zostać uzupełnione w witaminę B6, która dodatkowo intensyfikuje korzystność tego procesu. Ponadto, w przypadku kiedy chcemy podnieść poziom swojego snu, warto sięgnąć po GABA, czyli kwas gamma-aminomasłowy. Składnik ten jest częścią suplementów diety, które służą intensyfikacji poziomu hormonalnego dotyczącego wzrostu. 

Ciekawym jest fakt, że w istocie istnieją analizy i badania potwierdzające prawdziwość tezy o deklarowanym działaniu GABA. Składnik ten działa, przede wszystkim, w sposób wyciszający, kojący w stosunku do układu nerwowego, a także korzystnie oddziałuje na jakość snu, na jego wydajność. W rzeczywistości jego działanie polega na tym, że śpiąc stosunkowo krócej, wstajemy wyspani i wypoczęci, gotowi do produktywnego spędzenia dnia.

Kolejnym suplementem na sen jest kozłek lekarski, który w świecie suplementacji, sportu i zdrowego żywienia jest już dosyć znany. Ekstrakt z tej rośliny potocznie nazywany jest również walerianą, a jego działanie jest nakierowane na uspokojenie, pozostaje on środkiem typowo nasennym. Warto dodać,  iż pozostaje on jednym z tych suplementów, których przyjmowanie powinno odbywać się nieregularnie, zgodnie z zaleceniami producenta oraz specjalistów. 

Kolejnym składnikiem jest melatonina, która przez świat została okrzyknięta jednogłośnie „hormonem snu”. Działa genialnie w odniesieniu do nieregularnego, okresowo zmiennego wypoczynku, który nie ma swojego ustabilizowanego rytmu. Działa ona również oczyszczająco, antyoksydacyjnie i co za tym idzie – kojąco.

Oczywiście, ważne dla polepszenia snu pozostają również witaminy i minerały, min.: witamina A, C, D, E, K, witaminy z grupy B, magnez, cynk, potas. Oprócz tego, pod żadnym pozorem nie możemy zapominać o takich czynnikach jak dieta i aktywność fizyczna. Udowodniono bowiem, że natężenie i ogólna obecność wysiłku w codzienności znacznie podnosi poziom wypoczynku oraz efektywność snu, usprawniając przy tym naszą produktywność i rozwój.

Podobnie jest z dietą, która warunkuje nasz stan biologiczny i określa jakby jakość i długość naszego życia. Nie możemy się bowiem oszukiwać, że to w jaki sposób się żywimy, co suplementujemy i czy w ogóle, a także to, czy w naszym codziennym życiu jest obecna aktywność fizyczna – nie ma wpływu na naszą przyszłość, na jej powodzenie, długość i komfort. Otóż ma i to znaczny. Powinniśmy zadbać ponadto o inne czynniki, które polepszą nam sen, np. o to aby pomieszczenie w którym śpimy było odpowiednio wietrzone, aby zawartość świeżego powietrza i tlenu pozostawała na odpowiednim poziomie. Ważna jest również, co może wydawać się oczywiste, higiena osobista (długie, gorące kąpiele znacznie podnoszą jakość snu), a także o to, jak często zmieniamy pościel.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *