Suplementy na jesień

Jesień to czas, w którym zmienia się nie tylko nasze samopoczucie, ale także odporność. Zaczynamy wówczas częściej chorować i nie czujemy się najlepiej. Towarzyszy nam ciągłe zmęczenie i zły nastrój, co wpływa na naszą produktywność. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest wiele. Wśród nich wyróżnić możemy małe ilości światła słonecznego oraz krótsze dni, przez co ciągle otacza nas ponura aura. Ponadto jesienią spada także nasza aktywność fizyczna. Nieco mniej się ruszamy, chociażby przez wzgląd na nie najlepsze warunki atmosferyczne. Kolejnym powodem złego samopoczucia oraz zwiększenia częstotliwości chorowania jest niewłaściwa dieta. Wraz z latem odchodzą w końcu sezonowe warzywa i owoce, a my sami zaczynamy sięgać po niezdrowe przekąski. Wszystko to sprawia, że szybciej się męczymy i nie mamy energii do działania, a niskie temperatury dodatkowo wyziębiają organizm, dlatego też łapiemy infekcje. Powinniśmy więc zadbać o to, by dostarczyć swojemu organizmowi wszystkich składników odżywczych, które zadbają o nasze zdrowie i nastrój. Najlepszym rozwiązaniem jest stosowanie suplementów diety. 

Muscle-Zone Sklep

Suplementy na jesień – które najlepsze?

Wśród suplementów diety, które wspomogą nas jesienią wyróżnić można witaminę D. W tym okresie znacząco spada ilość promieni słonecznych, która do nas dociera, dlatego poziom witaminy D jest bardzo niski. Konieczne jest więc suplementowanie tej substancji, ponieważ pełni ona istotną rolę w organizmie. Przede wszystkim zwiększa wchłanianie wapnia, który warunkuje prawidłowy stan kości. 

Najbardziej popularnym preparatem, po który sięgamy w jesienne dni jest witamina C. Wzmacnia ona układ odpornościowy i ma działania antyoksydacyjne, tak więc chroni przed wolnymi rodnikami. Podczas ewentualnego przeziębienia witamina C redukuje objawy i umożliwia szybszy powrót do zdrowia. 

Równie istotny jest kwas foliowy. Jest on potrzebny przede wszystkim ciężarnym i starającym się o dziecko kobietom, ponieważ uczestniczy w procesie podziału komórek. Duże jego ilości znajdziemy w warzywach, jednakże podczas jesieni zjadamy ich znacznie mniej, dlatego warto zabezpieczyć się przed niedoborami kwasu foliowego stosując suplementy.

Nie możemy zapominać także o cynku. Wpływa on na funkcjonowanie systemu immunologicznego. Stanowi również ochronę dla organizmu przed rozwojem wirusów. Innym pierwiastkiem, który ma ogromne znaczenie dla odporności jest żelazo. Stymuluje on system immunologiczny. Warto tu wspomnieć, iż jego absorbcję zwiększa witamina C.

Przez cały rok, a w szczególności jesienią powinniśmy pamiętać o suplementacji witamin z grupy B. Warunkują one wysoką odporność i umożliwiają pozyskiwanie energii z pożywienia. Dodatkowo wspomagają układ nerwowy, wpływają na zdolność zapamiętywania i korzystnie oddziałują na włosy, skórę i paznokcie, których stan jesienią i zimą pogarsza się. 

Preparatem, o który z pewnością warto sięgnąć, kiedy na zewnątrz zrobi się chłodniej jest kurkumina. Składniki w niej zawarte mają właściwości przeciwzapalne, dlatego nie tylko podwyższają odporność, ale także wpływają korzystnie na stawy. Ponadto kurkumina stymuluje wytwarzanie serotoniny, czyli hormonu szczęścia oraz dopaminy. Obie te substancje odpowiadają za dobre samopoczucie i chęć do działania. Poza tym kurkumina oczyszcza krew oraz obniża poziom cholesterolu. 

Tym, co jeszcze można polecić w czasie jesieni jest ashwagandha. Jest to substancja pochodzenia naturalnego, która posiada właściwości antydepresyjne. Jej działanie zbliżone jest do imipraminy, czyli znanego leku przeciwdepresyjnego. Ponadto ashwagandha doskonale radzi sobie z nawracającymi przeziębieniami i wpływa na wzrost aktywności komórek NK w organizmie, które z kolei odpowiadają za niszczenie drobnoustrojów. Warto więc przyjmować ten suplement w celu poprawy odporności oraz dla lepszego samopoczucia. 

Odpowiednia suplementacja włączona do zdrowej diety jesienią jest w stanie uchronić nas przed wieloma chorobami. Poza tym pomoże uniknąć wszelkich nieprzyjemnych skutków ponurej aury i tym samym umożliwi przetrwanie jesieni w dobrym humorze. 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *