Suplementy na ból mięśni

Ból ogólnie nie kojarzy nam się zbyt dobrze, więc już na wstępie, warto zaznaczyć, że sprawą absolutnie priorytetową pozostaje jego usunięcie. Światowy rynek jest wręcz zawalony różnego rodzaju produktami, których celem jest podniesienie jakości zdolności wysiłkowych, czyli siły, szybkości oraz mocy, a także wywieranie wpływu na stopień przyrostu masy mięśniowej oraz redukowanie nadmiaru tkanki tłuszczowej, czy warunkowanie samopoczucia. Mało jednak mówiło się do tej pory o bardzo ważnej, o ile nie najważniejszej kwestii dotyczącej naszego bytowania, a mianowicie – o kurczliwości, bolesności mięśni. Okazuje się, że suplementy radzą sobie doskonale nie tylko z przyrostem i regeneracją tkanki mięśniowej, ale także z regulowaniem występowania ewentualnego bólu, który zostaje natychmiast zahamowany.  

Muscle-Zone Sklep

Suplementacja na ból mięśni

W kontekście wieloletnich badań i analiz naukowych dotyczących zjawiska bolesności mięśni, niezwykle produktywnie i obiecująco wypada arnika. Otóż, niedawno australijscy naukowcy opublikowali eksperyment, w którym potwierdzono, że działanie tej substancji minimalizuje bolesność powysiłkową, a także wpływa na późniejszą odbudowę i regenerację mięśni. Ponadto arnika zachowuje swoje pozytywne działanie również w kontekście oddziaływania na wydolność oraz markery stanu zapalnego obecnego we krwi zawodników.

Kolejną równie istotną substancją pozostaje Żeń-szeń, czyli Panax notoginseng, który wielokrotnie już potwierdził swoje prozdrowotne, antyzapalne i przeciwbólowe działanie dedykowane tkance mięśniowej. Posiada on istotny wpływ zarówno na poziom odczuwanego w mięśniach bólu, jak również na stan markerów stanu zapalnego, a także ewentualnego uszkodzenia mięśni po odbyciu intensywnego treningu. Okazuje się, że wykonano badanie, które znacznie zmieniło oblicze suplementacji w kontekście tkanki mięśniowej, polegało ono na tym, że dwudziestu mężczyzn, którzy byli dobrze wytrenowani, dobrano w pary, tudzież grupy – według maksymalnej wydolności aerobowej. Otrzymali oni żeń-szeń lub jego placebo zarówno przed, jak i po zbiegu z góry (co miało skutkować bolesnością mięśniową). Zbadano wówczas poziom odczuwania bólu, rezultaty w wyskoku z pozycji przysiadu, a także wyskoku z przysiadu po zmianie kierunku ruchu. Oprócz tego pobrano jeszcze krew pod kątem analizowania czynników zapalnych ewentualnych uszkodzeń mięśni. Okazało się, że Żeń-szeń posiada niezwykle istotny wpływ na usuwanie i zapobieganie występowaniu stanów zapalnych i bóli, które są związane z tkanką mięśniową. Żeń-szeń oddziałuje zarówno na poziom wydolności, jak również stopień regeneracji powysiłkowej mięśni.

Kolejnym ważnym składnikiem suplementów diety, które działają przeciwko bólom mięśni są aminokwasy BCAA, które już niejednokrotnie potwierdziły swoją wysoką skuteczność. Ich właściwości zostały potwierdzone między innymi w badaniu, w którym brało udział 12 młodych i niewytrenowanych kobiet, które wykonały 7 serii przysiadów bez obciążenia. Każda seria posiadała 20 powtórzeń, czas odpoczynku pomiędzy seriami wynosił 3 minuty. 

Następnego dnia rano wszystkie panie otrzymały aminokwasy BCAA lub dekstrozę. Wnioski były następujące – BCAA hamują spadek siły w trakcie dowolnego skurczu o poziomie maksymalnym zachodzącego w nodze – 48 godzin po ukończeniu wysiłku. Odczuwanie jakiegokolwiek bólu zarówno 24, jak również 48 godzin po treningu również było zmniejszone w przypadku podania aminokwasów BCAA. Aminokwasy rozgałęzione więc, mogą w naprawdę istotnym stopniu minimalizować bolesność tkanki mięśniowej (przynajmniej w przypadku osób, które nie trenują). Należy oczywiście bardzo ostrożnie i rozsądnie podchodzić do różnego rodzaju reklam, aczkolwiek pozostają one dla nas bardzo ważną informacją o produktach, które mogą okazać się dla nas zbawienne.

Przeciwko bolesności mięśni niezwykle produktywnie i pozytywnie działają witaminy i minerały, które są nam niezbędne do prawidłowego funkcjonowania i rozwoju. Dzięki działaniu witaminy A, witamin z grupy B (B6 i B12), witaminy C, D, E i K, magnezu, potasu, żelaza, fosforu i wielu innych – jesteśmy w stanie w pełni i na stałe pozbyć się dokuczliwego bólu mięśni i związanego z tym dyskomfortu. Rzecz jasna, suplementacja diety, choć jest fundamentalną kwestią, to nie jest w stanie samodzielnie poradzić sobie z naszym organizmem.

Aby uniknąć problemu jakim jest ból mięśni, należy stosować wszystkie trzy filary zdrowia, komfortu, a mianowicie: zdrową dietę, suplementację oraz aktywność fizyczną. Bez tych elementów nie będziemy w stanie zbudować niczego, co jakkolwiek zapewni naszemu organizmowi oraz jego psychofizycznej sferze, jakąkolwiek równowagę, tudzież stabilizację. Pamiętajmy, że zdrowe, nieprzetworzone, a także naturalne żywienie oraz aktywność fizyczna są determinantami dla rozwoju, regeneracji oraz odżywienia organizmu. Organizm bowiem jest czymś w rodzaju niesamowicie skonstruowanego modelu maszyny, o którą należy dbać i którą należy konserwować, w przeciwnym razie niestety ulegnie ona zniszczeniu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *