Suplementy na anemię

Anemia najczęściej występuje u kobiet w ciąży, ale też u osób przepracowanych i zestresowanych, które stosują nieprawidłową dietę. Najczęściej przyczyną anemii jest nieodpowiednie żywienie, które nie uwzględnia zielonych warzyw oraz owoców, ale też mięsa bogatego w minerały, np. wątróbki, czy wołowiny. Anemia może być bardzo dla nas niekorzystna, a w bardzo skrajnych przypadkach doprowadzać do skrajnego wyczerpania.

 

Muscle-Zone Sklep

Objawy anemii to najczęściej:

  • blada skóra;
  • wypadanie włosów;
  • łamliwe paznokcie;
  • trudności z oddychaniem;
  • mniejsze libido;
  • apatia;
  • brak energii rano;
  • zaparcia;
  • pękanie kącików ust i spierzchnięte usta;
  • mrowienie dłoni i stóp.

 

Jakie suplementy na anemię wybrać?

Żelazo

W naszym ciele znajdziemy od 4 do 5 gramów żelaza. Najwięcej jest go w hemoglobinie, która jest białkiem i barwnikiem krwi. Białko jak wiemy roznosi tlen i substancje odżywcze w naszym organizmie. To właśnie ono umożliwia pobieranie tlenu z płuc i oddaje go innym tkankom. Taka wymiana jest konieczna, by nasz organizm działał prawidłowo. Żelazo w szpiku kostnym zajmuje się tworzeniem krwinek czerwonych. To też bardzo ważny składnik mioglobiny – białka, które występuje w mięśniach i w swojej budowie wykazuje niezwykłe podobieństwo z hemoglobiną. Żelazo znajduje się także w enzymach tkankowych i umożliwia ich poprawne działanie. Dzięki niemu metabolizuje się cholesterol, a wątroba oczyszczana jest z toksyn. Działa również pozytywnie na pracę układu nerwowego.

Żelazo jest świetnym wyborem dla osób, które chorują z powodu anemii. Jest to sposób na zmniejszenie dolegliwości, takich jak zmęczenie czy problemy z koncentracją. Pomaga przede wszystkim uspokoić nerwy, zwiększyć naszą energię, poprawić pracę układu nerwowego i zmniejsza wypadanie włosów.

 

Witamina B12

Witamina B12 jest bardzo ważna w funkcjonowaniu naszego organizmu. Jej niedobory mogą przez długi czas nie powodować żadnych objawów, dlatego też często nie jesteśmy świadomi, że nie dostarczamy odpowiedniej ilości tegoż związku do naszego organizmu.

Aby witamina B12 dobrze się wchłaniała, niezbędny jest nośnik, zwany czynnikiem wewnętrznym Castle’a, który wytwarzany jest przez śluzówkę żołądka.  Skutkuje ona nieprawidłowym działaniem ośrodkowego układu nerwowego, co przekłada się na nasze złe samopoczucie. Niedobór tego czynnika może być spowodowany m.in. zanikiem błony śluzowej żołądka. Może być też skutkiem wcześniejszej ingerencji chirurgicznej, która została wywołana np. chorobą układu pokarmowego, czego skutkiem było wycięcie części żołądka.

Niedobór skutkuje m.in. problemami z koncentracją, omamami, owrzodzeniami, apatią, przedwczesnym siwieniem. Bardzo często do niedoboru tej witaminy dochodzi u wegetarian, ponieważ niemożliwe jest dostarczenie jej z warzyw i owoców. Jej bogatym źródłem są przede wszystkim: mięso, jajka, nabiał i owoce morza. Ważne jest, aby osoby nie jadające mięsa zaopatrzyły się w  witaminę B12 w formie suplementu diety, który ochroni organizm przed wystąpieniem anemii.

Witamina B12 odpowiada za istotne funkcje w naszym organizmie m.in. współtworzy czerwone krwinki, wpływa pozytywnie na pracę układu nerwowego, umożliwia syntezę w komórkach, pomaga w odtwarzaniu kodu genetycznego, poprawia nastrój i wpływa na równowagę psychiczną. Jest także stabilizatorem naszego apetytu.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *