Suplementy do lepszej przyswajalności żelaza

 

Żelazo to jeden z wielu fundamentalnych pierwiastków, który pozostaje niezbędny do prawidłowego odbywania się przemian i procesów zachodzących wewnątrz organizmu. Badania wskazują, że ponad 46% młodych kobiet cierpi na jego niedobór, warto wiedzieć zatem w jaki sposób można spotęgować jego przyswajalność. Ogólnie rzecz biorąc, żelazo pozostaje aktywnym biologicznie składnikiem hemoglobiny, czyli tzw. czerwonego barwnika krwi i pełni bardzo ważną rolę w transporcie tlenu do każdej żywej komórki organizmu. Jego niedobór powoduje negatywne dla organizmu konsekwencje piętnujące późniejszy dyskomfort związany z tym stanem. Obecność niektórych związków pierwiastkowych, a także niektórych składników odżywczych ma istotny wpływ na znacznie lepsze lub gorsze wchłanianie się żelaza. 

Muscle-Zone Sklep

Jakie suplementy stosować?

 Suplementy diety wraz z żywieniem i aktywnością fizyczną stanowią fundament naszego istnienia i codziennego funkcjonowania.  Bardzo często nie jesteśmy w pełni świadomi uwarunkowań i cech, jakie posiada nasz organizm, bardzo często również myślimy o tym dopiero wówczas gdy dzieje się coś, co wzbudza w nas niepokój. Minerały (w tym głównie żelazo) są bardzo ważne dla kondycji, zdrowia i rozwoju całego naszego układu organicznego, zwłaszcza dla układu kostnego, bez którego przecież nie bylibyśmy w stanie jakkolwiek żyć. 

W kontekście przyswajalności żelaza mówi się bardzo wiele, jego suplementacja wydaje się jednak całkowicie konieczna więc coraz częściej zaczynamy zastanawiać się w jaki sposób usprawnić procesy jego adaptacji by wzmocnić działanie. Istnieją składniki odżywcze, związki, a także pierwiastki, które w sposób widoczny hamują procesy wchłaniania żelaza. Należą do nich przede wszystkim: kazeina, nieprzetworzone białko sojowe, cynk oraz miedź, orzechy, rośliny strączkowe, produkty zbożowe, a także duże ilości białka.

 Na rynku dostępne są zatem suplementy posiadające działanie odwrotne, takie, które potęgują wchłanialność żelaza w organizmie, zawierające witaminę C, witaminę D oraz witaminy z grupy B. Jak widać suplementacja witamin w każdym calu stanowi drogę do osiągnięcia celu. Oczywiście, warto również, dla wzmocnienia efektu zrezygnować z wysokosłodzonych oraz gazowanych napojów, soków, a także nektarów, albowiem zawierają one zbyt dużą ilość destrukcyjnych cukrów prostych. Podobnie sprawa wygląda z piciem herbaty, kawy lub mleka do posiłków (warto odczekać minimum 30 minut), ponieważ w ich składzie znajduje się tianina oraz kazeina, w przypadku mleka, które zatrzymują możliwości przyswojenia żelaza. Cenne jest też, aby do różnego rodzaju sałatek dodawać owoce cytrusowe (np. poprzez skropienie sałaty cytryną lub limonką), zawierają one wiele antyoksydantów. Podobnie jak kiszonki, które pozostają bardzo zdrowe i sprzyjają dobrej przyswajalności żelaza w naszym ciele, idąc w parze z niskim pH. Kiszonki intensyfikują bowiem pułap aktywności enzymu fitazy, która rozkłada fityniany. Chodzi o to, aby spożywać i suplementować najwyższej jakości związki witaminowe, zatem wszelkiego rodzaju owoce, zwłaszcza te, które należą do grupy cytrusów i posiadają wiele pozytywnych właściwości odżywczych. W zastępstwie nieprzetworzonego białka sojowego, możemy spożywać np. tofu i suplementować żelazo organiczne, wówczas jest one znacznie łatwiej przyswajalne. 

Ważne jest też odpowiednie nawodnienie organizmu bez względu na porę roku lub aktualnie prezentowaną kondycję. Nasz organizm w niemal 76% składa się z wody, jest ona stale obecna w skórze, komórkach, tkankach i w krwiobiegu. Każdy z nas doskonale wie, że bez wody, nasz organizm umiera, a skóra wysycha. Absolutnym minimum więc pozostaje spożywanie 2 litrów płynów każdego dnia, a w przypadku osób, które ćwiczą ta wartość powinna być jeszcze większa. Pamiętajmy o tym, że suplementy diety są w stanie zapobiec bardzo wielu chorobom, dolegliwościom i stanom, które mogą spotkać nas w przyszłości. Pamiętajmy również, że pozostają one w pełni bezpieczne i bezinwazyjne, a także ogólnodostępne. Obecnie rynek suplementacji jest tak bogaty i różnorodny, że naprawdę mamy w czym wybierać. Dzięki rosnącej wciąż konkurencyjności (o dziwo składnik jakim jest żelazo i jego właściwości bardzo się do tego procederu przyczyniły) suplementy diety prezentują obecnie najwyższą jakość, nieskazitelny skład i pełne zadowolenie użytkowników. Mówi się, że znacznie lepiej jest zapobiegać niż leczyć. Każdy z nas chce żyć komfortowo i oby jak najdłużej, dzięki suplementacji jest to możliwe bez zbędnego wysiłku oraz ogromnych nakładów finansowych, które w dzisiejszych czasach stanowią niemałą barierę dla większości społeczeństwa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *