Suplementy do kreatyny

Kreatyna jest substancją, która naturalnie występuje w mięśniach człowieka. Odpowiedzialna jest za prawidłową ilość ATP oraz wspiera działanie naszego organizmu. Dzięki niej szybciej przybywa tzw. suchej masy mięśniowej, która jest szczególnie ważna dla kulturystów. Znacznie także zwiększa siłę w mięśniach. Sprawia, że są one dobrze nawodnione, dzięki czemu nie tylko są  w stanie więcej unieść, ale też posiadają o wiele większą objętość. Kreatynę można przyjmować w formie suplementu, ale też łączyć z innymi preparatami, które pomogą nam w zachowaniu odpowiedniej ilości tkanki mięśniowej.

 

Muscle-Zone Sklep

Jabłczan dikreatyny

Jabłczan kreatyny to związek, który łączy w sobie dwie cząsteczki kreatyny z jedną molekułą kwasu jabłkowego. Dzięki temu, że przemieszcza się i przyłącza oraz dostarcza grupy fosforanowe, wspomaga odnowę związków wysokoenergetycznych, w tym ATP. Wskutek tego znacznie skraca się czas odbudowy zasobów glikogenu, niezbędnego do tego, by mięśnie miały siłę do dalszego wysiłku. Pełni rolę „paliwa”, które znacznie usprawni trening. Dodatkowo jest odpowiedzialny za nawodnienie mięśni oraz utrzymanie prawidłowego pH, dzięki czemu nasz organizm może lepiej funkcjonować. Obniża także poziom homocysteiny, co znacznie poprawia funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego. Jest bardzo skuteczną substancją antykataboliczną, czyli zmniejsza rozpad włókien mięśniowych po treningu. To zaś sprawia, że nasze mięśnie mogą się prawidłowo rozwijać. Ta substancja widocznie poprawia wyniki sportowe i przede wszystkim jest w pełni legalna.

 

Beta-alanina

Aminokwas ten jest izomerem alfa-alaniny. Wpływa na hamowanie utleniania się lipidów. Proces ten z kolei jest bardzo niekorzystny dla naszego ciała, ponieważ sprawia, że mamy znacznie mniejszą wydolność. B-alanina wspiera bariery antyoksydacyjne, co pozwala chronić się przed wolnymi rodnikami. Wpływa też na przyspieszenie procesu eliminacji nadmiarowej ilości jonów wodorowych z naszego ciała, co znacznie zmniejsza ryzyko wystąpienia zakwaszenia, które wpływa na nas destrukcyjnie. Jest także idealna jako ochrona dla neuronów, co bardzo pomaga we wspieraniu pracy mózgu. Pozwala to na większe niż dotychczas skupienie podczas treningów. Jest świetnym boosterem przedtreningowym, dzięki działaniu chroniącemu struktury mięśniowe, ale także przyspieszającemu czas reakcji. Znacznie polepsza wydolność, co świetnie sprawdzi się dla osób, które trenują sporty typowo wydolnościowe, takie jak bieganie czy  kolarstwo.

Kreatynę możemy łączyć z wieloma innymi preparatami, ponieważ występuje ona w naszym ciele i nie powinna wchodzić w reakcję z suplementami diety. Niektóre suplementy mogą znacznie zwiększyć efekty jej działania (np. wyżej wspomniana beta-alanina). Bez żadnych obaw, w czasie suplementowania kreatyny, możemy pić odżywki białkowe czy zażywać preparaty magnezowe, które polepszą naszą gospodarkę jonową. Przed zastosowaniem większej ilości suplementów, warto skorzystać z porady lekarza sportowego lub trenera personalnego, który dobierze odpowiednie dawki substancji wspomagających ćwiczenia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *