Suplementy do białka

Jak już zapewne doskonale wiemy, suplementacja zarówno przed, w trakcie, jak również po treningu pozostaje bardzo ważna oraz znacząca w kontekście rozwoju i regeneracji organizmu. Patrząc przez pryzmat budowy masy mięśniowej, kształtowania własnej sylwetki, intensyfikacji procesów regeneracyjnych, metabolicznych, a także przemian – suplementacja jest po prostu podstawą. Powinniśmy zawsze pamiętać o tym fakcie, zwłaszcza w kontekście okresu po treningu, kiedy organizm jest osłabiony i rozregulowany bezpośrednio po intensywnym wysiłku.

Muscle-Zone Sklep

 Dlaczego suplementy potreningowe są tak ważne?

Czas potreningowy okazuje się mieć szczególną rolę u osób ćwiczących na siłowni, dla których regeneracja oraz odpowiedni odpoczynek stanowią kluczowy punkt do osiągania spektakularnych rezultatów. Suplementy diety dedykowane sportowcom sprawdzają się odpowiednio w formie preparatów, kapsułek, a przy tym dostarczają one wszystkich niezbędnych składników – regenerując, odżywiając, korygując oraz ochraniając nasz organizm. Warto odpowiedzieć sobie i głębiej zastanowić się nad tym, dlaczego właściwie okres po treningu jest dla nas tak ważny, produktywny. Otóż, wśród osób trenujących na siłowni, nie jest obce zjawisko okna anabolicznego. Jest to czas po wysiłku obejmujący okres od 90 do 120 minut. W tym czasie dochodzi do przemiany polegającej na tym, że nasz metabolizm osiąga znacznie większe obroty, dzięki czemu organizm powraca do pełnej sprawności po tym, jak doznał treningowego szoku. Organizm po treningu posiada deficyty energetyczne oraz potrzebuje uzupełnienia go w składniki odżywcze. Należy powiedzieć wyraźnie, że odwlekanie spożycia pierwszego potreningowego posiłku do dwóch godzin po zakończeniu wysiłku zdecydowanie nie jest prawidłowym podejściem. W tym okresie należy spożyć nawet 2 posiłki. Pierwszy z nich powinien być białkowo-węglowodanowy, drugi zaś powinniśmy sobie zbilansować. 

Białko – jaką rolę spełnia w treningu?

  Kiedy pytamy o najlepszy i najskuteczniejszy suplement dla budowania zdrowej, silnej i wytrzymałej tkanki mięśniowej, odpowiedź może  być tylko jedna – białko. Oczywiście niezaprzeczalnym faktem jest, że odżywka białkowa pozostaje najczęściej oraz najchętniej spożywaną formą suplementacji, wynikać to może między innymi z faktu, że posiada ona doskonałą wchłanialność oraz przyswajalność, nie wspominając już o dobroczynnych właściwościach.  Naszym pierwszym wyborem, gdy ćwiczymy i jesteśmy aktywni powinien być zdecydowanie izolat białka serwatki. Wynika to z tego, że w sposób naturalny oraz biologicznie aktywny łączy on dwie absolutnie niezbędne formy potreningowe, czyli wysokiej jakości białko, a także białko dobrze przyswajalne przez organizm. To jednak nie wszystko w przypadku suplementacji, otóż aby wzmocnić efektywność i produktywność białkowych odżywek stosuje się również inne suplementy, które wspierają działanie białka i dodatkowo indywidualnie stymulują pozytywnie nasz organizm. 

Jakie suplementy wraz z białkiem? 

Należy do nich między innymi kreatyna, która stosowana przed wysiłkiem, a także zaraz po nim pełni w organizmie niezwykle ważną i znaczącą rolę. Kreatyna, przede wszystkim, koryguje, a także chroni procesy rozbudowujące struktury mięśniowe, pomaga również spalać zbędną tkankę tłuszczową, a jej systematyczna suplementacja maksymalizuje poziom jakościowy treningów, poprzez poprawę wytrzymałości, siły, szybkości, wydolności. Kreatyna będzie doskonałym dodatkiem do białka, zarówno w fazie redukcji, jak również w momencie kiedy zależy nam już tylko i wyłącznie na tworzeniu tzw. masy oraz rzeźby. Podobnie jak kreatynę, wraz z białkiem brać warto BCAA, czyli dobrze znane rozgałęzione aminokwasy, które w połączeniu z preparatami carbo znacznie usprawniają proces redukcji tkanki tłuszczowej. Dzięki jej potreningowej suplementacji znacznie powiększona pozostaje synteza białek, a co więcej dzięki jej ogólnej obecności w naszym organizmie w znacznie zintensyfikowanej skali wydzielają się w naszym ciele tzw. hormony anaboliczne. Przekłada się to nie tylko na spektakularne efekty, jak również znacznie sprawniejszą syntezę białkową, ale także na odpowiednio głęboką regenerację.

Kolejnym składnikiem, który należy brać wraz z białkiem jest carbo. To suplement posiadający postać preparatu, który ma za zadanie dostarczyć do organizmu odpowiednią ilość energii każdego dnia. Ten  suplement oraz to konkretne połączenie w sposób wręcz błyskawiczny dokona uzupełnienia niedoborów oraz braków energetycznych w organizmie. Wiadomo, że trening siłowy jest bardzo wymagający i w pełni wykorzystuje on zasoby glikogenu, oddziałuje zatem bardzo negatywnie na procesy tworzenia się mięśni, dzieje się tak w momencie kiedy w sposób odpowiedni nie zadba się o odbywanie się tego procesu. Nie wolno zatem pogłębiać tzw. katabolizmu mięśniowego, a także warto jak najszybciej po wysiłku uzupełnić zapasy glikogenu, możemy to zrobić poprzez spożycie posiłku węglowodanowo-białkowego. Carbo brane z białkiem to połączenie idealne, wspólna suplementacja zdecydowanie jest w stanie zdziałać cuda. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *