Suplementy dla wegetarian

Prawidłowo zbilansowana dieta wegetariańska powinna w pełni zaspokajać zapotrzebowanie przeciętnego człowieka na wszystkie składniki odżywcze, jednak istnieją sytuacje, w których wskazana jest suplementacja.

Muscle-Zone Sklep

Wegetarianie najczęściej decydują się na przyjmowanie żelaza. To jeden ze składników mineralnych, których niedobór diagnozowany jest bardzo często, także wśród osób spożywających mięso. Wegetarianie są bardziej narażeni na niedobór żelaza, ponieważ żelazo występujące w produktach roślinnych jest słabiej przyswajalne niż to pochodzące z mięsa zwierzęcego. Suplementację zaleca się w szczególności kobietom obficie miesiączkującym, ciężarnym lub karmiącym piersią, jak również nastolatkom w okresie dojrzewania. W celu wyeliminowania niedoboru żelaza można wykorzystać na przykład taki produkt jak Chela Ferr Bio Complex firmy Olimp.

B-RightWegetarianie powinni także zwrócić uwagę na witaminy z grupy B, a zwłaszcza na witaminę B12. Cyjanokobalamina występuje głównie w produktach mięsnych jajkach i mleku, dlatego na jej niedobór narażeni są w szczególności weganie. O dostarczenie organizmowi właściwej dawki witaminy B12 można zadbać między innymi poprzez spożywanie produktów wzbogaconych o cyjanokobalaminę (na przykład mleko sojowe i drożdże spożywcze), jednak często konieczna okazuje się suplementancja. Można wówczas zastosować suplementy zawierające samą witaminę B12, na przykład Dibencozide Magnum firmy Begabol albo preparaty, w których znajdują się także inne witaminy z grupy B, na przykład B-Right firmy Jarrow.

W przypadku wegetarianów zaobserwowane zostało również trochę wyższe ryzyko niedoboru witamin A i D oraz wapnia. Suplementacja witaminy D jest zaleca szczególnie w okresie jesienno-zimowym, ponieważ wiosną i latem można korzystać z jej najlepszego źródła, czyli promieniowania słonecznego.