Suplementy dla matek karmiących

Ciąża i poród w znacznym stopniu osłabiają organizm kobiety, co objawiać się może niedoborami. Ponadto mleko matki karmiącej jest tym uboższe w składniki odżywcze, im mniej znajduje się ich w organizmie kobiety. Nie można tego bagatelizować, ponieważ skład pokarmu w ogromnej mierze wpływa na wzrost i rozwój dziecka, co dla każdej matki jest w końcu nadrzędne. W związku z tym karmiąca kobieta powinna spożywać jak największe ilości nieprzetworzonej, zdrowej, bogatej w witaminy i minerały żywności. Jako uzupełnienie zbilansowanej diety warto dodatkowo przyjmować suplementy, szczególnie te oparte na naturalnych składnikach, które są bezpieczne.

W okresie karmienia organizm kobiety produkuje mleko, przez co zwiększa się jej apetyt. Nie jest to niczym dziwnym, ponieważ w tym czasie wzrasta zapotrzebowanie kaloryczne i jest to zwykle 200 – 500 kcal dziennie więcej. Wraz ze zwiększanie się zapotrzebowania na kalorie w znacznym stopniu zmienia się ilość koniecznych do spożycia składników odżywczych.

Muscle-Zone Sklep

Po ciąży, w okresie laktacji niezbędne jest spożywanie większych niż zwykle ilość witaminy D oraz jodu. Są to składniki, których poziom w organizmie matki wpływa na jakość mleka, stąd pomijanie ich w diecie jest raczej nienajlepszym pomysłem. Warto sięgać tu po suplementy z witaminami i minerałami, które uzupełnią ewentualne niedobory. Jod jest elementem niezwykle ważnym z punktu widzenia prawidłowego funkcjonowania tarczycy. Narząd ten bierze udział w termoregulacji i usprawnia przemianę materii. W okresie karmienia zaburzona praca tarczycy może objawiać się nienajlepszym przygotowaniem nabłonka pęcherzyków mlecznych do produkcji mleka. Witamina D jest natomiast niezbędna z punktu widzenia budowy układu kostnego, ponieważ pozwala ona na lepsze wchłanianie wapnia.

Suplementacja w okresie laktacji jest ważna nie tylko ze względu na jakość samego pokarmu, ale także ze względu na zdrowie matki. Istotne jest tu utrzymywanie prawidłowego poziomu żelaza. Jego obecność jest znacznie mniejsza ze względu na to, że w czasie produkcji pokarmu nie występują miesiączki. Ponadto niedobory mogą być spowodowane utratą dużej ilości krwi w czasie porodu. Nierzadko w organizmie matki po porodzie brakuje wapnia. Zwykle jest ono spożywane wraz z mlekiem krowim i jego przetworami, które zazwyczaj wyklucza się w okresie karmienia. Warto więc sięgać po preparaty z wapniem, by uregulować jego poziom.

Poza wymienionymi witaminami i minerałami zalecana jest tu także suplementacja kwasu DHA. Pomaga on wzmocnić odporność matki i zapobiega depresji. DHA wspomaga również rozwój dziecka, szczególnie umysłowy, co należy mieć na względzie od razu po narodzinach. Dobrym pomysłem jest stosowanie kompleksu witamin i minerałów, które zapewnią optymalny poziom wszystkich mikro i makroelementów.

Dbałość o dietę powinna być dla kobiet niezwykle istotna nie tylko w czasie ciąży, ale także po jej zakończeniu, kiedy wytwarzany jest pokarm. Nie można oczywiście zapominać o zbilansowanym odżywianiu po okresie laktacji, kiedy organizm kobiety wraca do normy. Najskuteczniejszym sposobem uzupełniania wszelkich niedoborów jest suplementacja, przy czym preparaty takie powinny zawierać składniki pochodzenia naturalnego.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *