Suplementy dla kolarzy

Kolarstwo jest sportem, którego uprawienie przynosi wiele korzyści, dlatego liczba jego sympatyków nieustannie wzrasta. Pokonywanie długich dystansów wiąże się ze sporym wysiłkiem, dlatego bardzo ważna jest właściwa dieta, którą można wzbogacić o pewne suplementy.

Kolarze powinni stosować między innymi aminokwasy rozgałęzione. BCAA zwiększają wytrzymałość podczas wysiłku fizycznego oraz wspomagają późniejszą regenerację. Odgrywają także istotną rolę podczas budowy masy mięśniowej. Bardzo dobrym suplementem z tej kategorii jest BCAA 6000 produkcji firmy Gaspari. To połączenie trzech aminokwasów rozgałęzionych, które umożliwiają dłuższe i bardziej intensywne treningi oraz usprawniają regenerację.

Muscle-Zone Sklep

Kolejna grupa suplementów dla kolarzy to odżywki węglowodanowe. Tego typu produkty dostarczają węglowodanów, czyli najważniejszego podczas treningów źródła energii. Kolarzom można polecić między innymi odżywkę Max Carbo, której producentem jest firma Trec Nutrition. Poza węglowodanami zawiera ona ważne dla sportowców minerały, między innymi magnez i potas.

W przypadku kolarzy bardzo ważną rolę odgrywają także suplementy wspomagające stawy. Uprawianie tego sportu związane jest bowiem z dużym obciążeniem dla układu kostnego, dlatego wielu kojarzy narzeka na bóle. W ochronie stawów pomoże między innymi Glucosamin wyprodukowany przez firmę Hi Tec. To suplement zawierający glukozaminę, która wspomaga regenerację chrząstki stawowej oraz ogranicza bóle stawowe. Preparat został wzbogacony o witaminy C i E.

3 thoughts on “Suplementy dla kolarzy

  • Bardzo ciekawy artykuł sama dużo jeżdże, weekendami biorę udział w zawodach mtb, czasem na szosie, uzywam duzo bcaa, zeli energetycznych czasem tez. Rzeczywiscie stawy po kilku latach ostrego deptania daja sie we znaki :-/ Czym to leczyc? Tym Glucosamin?

  • paulina.zalaszewska – leczy się lekami lub operacją, a opisane wyżej to suple 🙂
    Poza tym nie ma medycznych dowodów na regenerację, tj. odtworzenie się chrząstki. Można co najwyżej usunąć starą zużytą (operacyjnie, tj. przez dziurki) i:
    – wstrzykiwać sobie co jakiś czas np. kwas hialurynowy
    – można też zrobić podczas operacji tzw. mikrozłamania, przez które w przestrzeń po chrząstce wleje się szpik (4 tygodnie nie można chodzić bezzwzglednie)
    – można wszczepić mikrodyski w przestrzeń po chrząstce, choć nie jestem przekonany czy to poprawia jakość uprawiania sportu
    – kombinacja powyższych

    No i nie dopuszczać do osłabiania mięśni wokół stawów, gdyż mięśnie je po prostu odciążają. Problem pojawia się, gdy z jakiś powodów zawieszamy treningi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *