Suplementy diety w czasie treningu

Suplementy diet dla sportowców stają się jedną z najpopularniejszych grup odżywek wspierających pracę organizmu. Nie bez powodu tego rodzaju preparaty cieszą się tak wysoką popularnością i mają miliony zwolenników na całym świecie. Dostarczają one do organizmu cenne składniki odżywcze, które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania. Wspomagają pracę układu mięśniowego. Ich spożywanie wspomaga poprawienie kondycji, a także osiąganie lepszych wyników treningowych. Istnieje wiele rodzajów suplementów dla sportowców, a jedne z najczęściej wybieranych, to te, które spożywa się w czasie treningu. Jakie preparaty są najlepsze i jakie powinny mieć one działanie?

  1. Węglowodany – suplementy diety w czasie treningu

Wiele osób w czasie treningu czuje spadek energii. Jest to inaczej zwany dołek energetyczny, który sprawia, że nie jesteśmy w stanie wykonywać poprawienie powtórzeń, a dotrwanie do końca treningu wydaje się niemożliwe. Przyczyną silnego uczucia zmęczenia, które pojawić się może w czasie wykonywania ćwiczeń, może być za mała ilość węglowodanów w diecie sportowca.

Muscle-Zone Sklep

Osoby aktywne fizycznie doskonale zdają sobie sprawę, że w ich diecie powinna zwiększyć się podaż białek, ale często zapominają, że potrzebują oni również większej ilości węglowodanów, ponieważ są one źródłem energii. Jeśli pojawia się u ciebie nagły spadek energii, to koniecznie sięgnij po odżywki węglowodanowe lub gainery w czasie treningu, a dzięki temu będziesz w stanie przedłużyć czas ćwiczeń i po ich zakończeniu nie będziesz tak bardzo zmęczony.

  1. Kofeina

Doskonałym sposobem na dodanie sobie energii w czasie ćwiczeń, jest sięgnięcie po suplementy diety z kofeiną. Ma ona doskonały wpływ na organizm sportowców, ponieważ pobudza układ nerwowy do pracy. Sprawia ona, że uczcie zmęczenia szybko znika, a na jego miejscu pojawia się dodatkowa porcja energii. Dodatkowo kofeina pomaga w skupieniu, a to sprawia, że będziemy w stanie wykonywać wszystkie powtórzenia ćwiczeń bezbłędnie, a to zwiększy nasza efektywność.

Warto również pamiętać, że badania udowodniły, że spożywanie kofeiny przez sportowców może zmniejszyć ryzyko bólu mięśni po treningu.

  1. Aminokwasy BCAA

Jednym z ważniejszych składników odżywczych dla sportowców i osób aktywnych fizycznie są aminokwasy BCAA. Aminokwasy rozgałęzione, to grupa endogennych i egzogennych cegiełek, które budują układ mięśniowy i wspierają jego regenerację i rozbudowę.

Wielu sportowców sięga właśnie po tego rodzaju suplementy, a ich producenci zalecają spożywać je w trzech dawkach. Pierwsza powinna zostać spożyta przed treningiem, druga w czasie jego wykonywania, a ostatnia po zakończonym treningu.

Aminokwasy mają silne działanie antykataboliczne i anaboliczne, dzięki temu regeneracja mięśni zachodzi sprawniej oraz zwiększa się  ich wytrzymałość siłowa. To wszystko sprawia, że przerwy między seriami staną się krótsze.