Suplementy diety na jesień

Jesień to czas wymagający dla całego organizmu. Przez brak słonecznych dni i zmniejszające się temperatury na zewnątrz, spada nasze samopoczucie, mniej się ruszamy, a układ odpornościowy zmuszony jest walczyć z bakteriami i wirusami, co nie zawsze daje efekty. Co więc zrobić, by podczas jesieni nie dopadła nas depresja, siły na trening nie odeszły w las, a układ odpornościowy pracował w prawidłowy sposób? Pomóc mogą suplementy diety.

Tran

Jest to suplement diety, który bardzo często wybieramy jako uzupełnienie diety na jesień. Tran jest otrzymywany z wątroby dorsza atlantyckiego lub innej ryby, najczęściej rekina. Niestety jego smak nie jest zachęcający, więc najmłodsi nie przepadają za tym suplementem diety. Jednak wato wybierać go w kapsułkach, dzięki temu smak nie będzie tak intensywny, a w niektórych przypadkach nie będzie wyczuwalny. W tranie znajdziemy ważne dla układu odpornościowego kwasy tłuszczowe omega-3, omega-6 oraz omega-9. Wszystkie te składniki mają za zadanie usprawnić pracę układu immunologicznego, by skutecznie zwalczał on wirusy i bakterie zanim te doprowadzą do rozwijającej się infekcji. Jednak to nie wszystkie składniki, które znajdują się w tranie. Spożywając go do organizmu dostarczamy witaminę D. Jej suplementacja jest konieczna zwłaszcza jesienią. Poprawia ona pracę układu odpornościowego, ale to nie wszystko. Ma ona wpływ na nasze samopoczucie. Dzięki niej pobudza się proces wytwarzania endorfin, więc mamy lepszy nastrój. W tranie nie może zabraknąć witaminy A, która jest przeciwutleniaczem.

Muscle-Zone Sklep

Witamina C

Niemal każdy z nas słyszał, że najlepsze na chorobę, czy przeziębienie jest wypicie herbaty z cytryną. Mówi się tak, ponieważ cytryna zawiera w sobie witaminę C. Jednak w tym produkcie jest jej stosunkowo niewiele, więc tak naprawdę nie może ona dostarczyć nam odpowiedniej ilości tej witaminy do organizmu. Witamina C jest niezastąpiona jeśli mówimy o wzmocnieniu odporności. Jeśli szukamy dobrego źródła tego składnika odżywczego, to warto sięgnąć po suplementy diety, które zawierają go w swoim składzie.

Aloes

Spożywając suplementy diety oraz soki z aloesu poprawia się produkcja limfocytów oraz przeciwciał, które wspomagają walkę z wirusami i bakteriami. Warto więc sięgnąć po preparaty z tym składnikiem odżywczym, by docenić jego właściwości.

Cynk

Jego rola jest niezastąpiona jeśli chodzi o zapalenia i infekcje wywołane przez wirusy. Zadaniem cynku jest zwiększenie i przyśpieszenie produkcji limfocytów T, które mają zdolność do niszczenia wirusów, które często powodują u nas ciężkie zapalenia. Produktów naturalnych z cynkiem, które znajdują się w naszej diecie jest niewiele, więc trudne jest uzupełnienie jego niedoborów. Jeśli chcemy dostarczyć do organizmu właściwą porcję cynku, to konieczne jest spożywanie suplementów diety z tym składnikiem mineralnym.

Rutyna

Często znajdziemy ją w lekach i suplementach diety stosowanych na wzmocnienie odporności, czy przeziębienia. Jest to składnik pochodzenia roślinnego. Rutyna jest silnym przeciwutleniaczem i niszczy wolne rodniki, więc zapobiega niszczeniom komórek odpornościowych.