Suplementy diety – Glicyna

Świat suplementów diety jest obecnie niezwykle rozbudowany pod względem różnorodności oraz jakości dostępnych preparatów. Powiększa się również nasza wiedza oraz samoświadomość, a także chęć zadbania o własne ciało, o długie i komfortowe życie. Neuroprzekaźniki, o których mówi się bardzo dużo i często, to substancje odpowiedzialne za usprawnienie czynności układu nerwowego, a zatem jednego z kluczowych układów naszego organizmu. Ich rolą jest intensyfikacja przekazywania informacji czynnych biologicznie z centrali głównej, do bezpośredniego aparatu wykonawczego. Jednym z neuroprzekaźników jest właśnie glicyna – czyli aminokwas zajmujący kluczową pozycję w składach bardzo wielu suplementów diety. Warto bliżej poznać specyfikę i uwarunkowania tego związku, albowiem to właśnie on może w największym stopniu przyczyniać się do stanu naszej kondycji, zarówno w sferze psychicznej, jak również fizycznej. 

Muscle-Zone Sklep

Ogólne informacje o Glicynie 

 Nazwa wydawać nam się może nieco tajemnicza i niecodzienna, ale jest to po prostu organiczny związek chemiczny, który zaliczyć możemy do grona popularnych, standardowych aminokwasów z grupy biogennych. Związek ten jest klasyfikowany w gronie najprostszych, najmniej skomplikowanych aminokwasów. Glicyna to doskonały neurotransmiter, substancja odpowiadająca bezpośrednio za pośredniczenie w transporcie sygnałów z ośrodkowego układu nerwowego. Jak wyżej wspomniano, glicyna pozostaje związkiem endogennym, a zatem nasz organizm pozostaje w pełni zdolny do jej samodzielnej syntezy. Nie oznacza to jednak, że nasz układ biologiczny pokrywa pełne zapotrzebowanie tego aminokwasu w organizmie, wręcz przeciwnie, dlatego tak ważne jest jego regularne suplementowanie. Do produkcji glicyny wykorzystuje się min.: alaninę, cholinę, glikosalan, glutaminian, serynę. Jest ona także obecna w białkach, kolagenie. Swoje miejsce glicyna posiada także w składzie pożywienia naturalnego, zarówno w przypadku produktów zwierzęcych, jak i roślinnych. Ważne zatem, aby zachowywać urozmaiconą, nieprzetworzoną chemicznie, zdrową i naturalną dietę, a także regularną suplementację.

Jak działa Glicyna?

 Glicyna posiada spore grono pozytywnych właściwości, które w znacznym stopniu oddziałują na jej skutki wobec organizmu. Jest ona bowiem związkiem posiadającym znaczny wpływ na ogólne funkcjonowanie układu nerwowego. W związku z tym glicyna pozostaje odpowiedzialna za minimalizację oznak stanów depresyjnych oraz bezsenności, znacznie wpływa na polepszenie komfortu snu. Dzięki temu, że substancja ta w znacznej mierze usprawnia przekaz sygnałów do układu nerwowego oddziałuje nie tylko na poprawę jego kondycji, ale również na fakt znacznie korzystniejszego działania w sferze pamięci oraz koncentracji. 

Glicyna działa nie tylko na układ nerwowy, posiada również wiele innych właściwości, o których warto wspomnieć. Między innymi, do jej zalet należy fakt, że bierze ona aktywny udział w syntezie erytrocytów, kwasów nukleinowych i hemoglobiny, jest obecna w procesach i przemianach detoksykacyjnych organizmu, stale uczestniczy w biosyntezie kreatyny oraz glukozy, a także działa silnie rozkurczowo i przeciwzapalnie. 

Glicyna jako suplement diety sprawdza się idealnie, niesamowicie bezpiecznie i bezinwazyjnie, jest łatwo przyswajalna, a także nie ma najmniejszego problemu z jej trawieniem. Jej właściwości wykorzystuje się przy kontuzjach, urazach, wrzodach, problemach z prostatą, łagodnym przeroście gruczołu krokowego, chorobach zwyrodnieniowych, chorobach nerek. Glicyna, co ważne, to również jeden z fundamentalnych preparatów posiadających właściwości antynowotworowe. Nie występuje w suplementacji samodzielnie, zazwyczaj jest to forma aktywnego biologicznie dodatku w boosterach testosteronu, stackach keratynowych, mieszankach aminokwasowych i produktach węglowodanowo-białkowych. Jej dawkowanie powinno zawierać się w granicach rozsądku oraz w granicach dopuszczalnie przyjętej normy. W przeciwnym razie jej działanie kompletnie minie  się z celem. Oczywiście jeśli chcemy obserwować pozytywne efekty i produktywne skutki suplementowania glicyny, w naszym życiu codziennym muszą pojawić się zdrowe odżywianie oraz umiarkowana i dostosowana do indywidualnych preferencji aktywność fizyczna. 

Glicyna jest doskonałym wzmocnieniem, odżywieniem oraz regeneracją dla organizmu, który został osłabiony poprzez trwałe urazy, choroby, niedobory i inne problemy zakłócające jego codzienną pracę. Jej dodatkowym atutem jest to, że w znacznym stopniu oddziałuje ona na sferę psychofizyczną, a zatem o coś, o czym my sami bardzo często zapominamy, a co niekiedy blokuje nas przed samorozwojem. Jest ona gwarantem silnej, ugruntowanej na kanwie poczucia własnej wartości, wiary we własne możliwości  stabilizacji życiowej, która pozbawiona jest wszelkich oznak zaburzeń psychopatycznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *