Suplementy diety – arginina

Nasze ciało stało się obecnie wyznacznikiem naszej osobowości, poziomu pewności siebie, własnej atrakcyjności i motywacji do działania, rozwoju, samospełnienia.  W sposób całkowicie naturalny poszukujemy informacji na tematy, które nas interesują, doskonalimy się, nabywamy doświadczenia. Zdrowe, racjonalne i nieprzetworzone żywienie, suplementacja oraz aktywność fizyczna, to nasz klucz do sukcesu, to niełatwa, choć niewątpliwe spektakularna droga do sukcesu. Suplementy, bo im należy poświęcić najwięcej uwagi pod względem dobroczynnych korzyści jakie płyną dla naszego organizmu z ich stosowania, pozostają najmocniejszym z fundamentów dla długiej, szczęśliwej i bezpiecznej przyszłości, jak również dla wzmocnienia efektów diety oraz ćwiczeń. Suplementy diety uzupełniają niedobory, regenerują i odżywiają, koordynują procesy i przemiany organiczne, zabezpieczają prawidłowe funkcjonowanie narządów wewnętrznych i układów, hamują ataki wirusów, bakterii, grzybów oraz drobnoustrojów. Jednym z bardzo korzystnych i niewątpliwie wartych szczególnej uwagi suplementów jest arginina. Substancja ta może wydawać się nieco tajemnicza, albowiem zazwyczaj w preparatach typowo przedtreningowych obecny jest związek nazywany argininą lub też L-argininą. 

Muscle-Zone Sklep

Arginina – czym jest i jak działa?

Wiele już razy zastanawiano się jakie jest finalne działanie tej substancji i jaki wpływ posiada ona na nasz organizm. Okazało się, że zarówno jej formuła, jak i przeznaczenie, czynią ją jedną z najatrakcyjniejszych na rynku suplementów, jak również w pełni bezpieczną i bezinwazyjną. Przede wszystkim w pierwszej kolejności warto odpowiedzieć sobie na pytanie, czym właściwie jest arginina i jak należy ją definiować. Otóż, badania i analizy prowadzone na całym świcie stwierdzają, że jest to jeden z fundamentalnych 8 najbardziej niezastąpionych aminokwasów endogennych, jakie są niezbędne naszemu organizmowi do prawidłowego rozwoju. 

Arginina swoje docelowe zastosowanie znajduje niemal wszędzie, natomiast obecna jest ona głównie w bardzo wielu procesach fizjologicznych naszego metabolizmu, np. przy syntezowaniu hormonu wzrostu, detoksykacji zbędnych i szkodliwych dla organizmu produktów pozostałych w procesie przemiany materii. Organizm nie jest w stanie w sposób samodzielny wyprodukować tego związku w taki sposób, aby jego wartość pozostała wystarczająca, wynika to między innymi z postępujących procesów starzeniowych. Źródłem argininy w pożywieniu jest głównie mięso, produkty typowo nabiałowe, mleczne, a także produkty pochodzenia roślinnego. Co ciekawe, niezwykle często zdarza się, że arginina jest nazywana substancją niezbędną do prawidłowego rozwoju i kształtowania się masy mięśniowej. 

Zdefiniowanie konkretnego działania tej substancji może stanowić pewien problem, gdyż charakteryzuje ją bardzo szeroko zakrojona przestrzeń oddziaływania na mięśnie. Arginina może być wykorzystywana do intensyfikacji zaawansowanej aktywności fizycznej, a także treningowych rezultatów, może być ona również stosowana w stosunkach rekreacyjnych i okazyjnych, ponieważ jej zastosowanie stymuluje organizm do zwiększenia jego wydolności, szybkości, wytrzymałości i samokontroli. Kluczowym zadaniem tej substancji jest produkowanie niezwykle zaawansowanego w rozwoju związku, który znany jest wśród wszystkich osób jakkolwiek związanych ze sportem. Mowa rzecz jasna o tlenku azotu, czyli NO, którego podstawowym zadaniem jest oddziaływanie i transport składników odżywczych do mięśni. Czynnikami warunkującymi te funkcje są zabiegi prowadzące do rozszerzenia naczyń krwionośnych, dzięki czemu nie musimy martwić się o powstawanie ewentualnych zatorów, skrzepów, czy też różnego rodzaju zmian miażdżycowych. 

Dzięki temu, że arginina doskonale działa na mięśnie gładkie przy udziale tlenku azotu, została określona jako substancja zapobiegająca niektórym chorobom układu krążenia, np. stanom podwyższonego ciśnienia tętniczego lub zawałom mięśnia sercowego. Argninia pozostaje także substancją współodpowiedzialną za wytwarzanie innych równie istotnych dla nas związków, takich jak agmatyna. Poza tym, przyczynia się do intensyfikacji efektów procesów regeneracyjnych po treningu, a także aktywnie współpracuje ona przy syntezowaniu hormonu wzrostu w odniesieniu do tkanki mięśniowej i insuliny. Stymuluje także czynności zmierzające do produktywności nerek, a także przyspiesza procesy gojenia się ran.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *