Suplementacja u kobiet – kiedy warto sięgać po odżywki?

Na siłownię udają się nie tylko mężczyźni, ale również kobiety. To jednak nie oznacza, że nie pojawiają się u nich wątpliwości, czy dobrze postępują. Kobiety, które decydują się na przechodzenie przez treningi wysiłkowe często zastanawiają się, czy sięgać po suplementy diety. Obawiają się one, że odżywki dla sportowców nie są kierowane dla kobiet i ich spożywanie może mieć negatywne działanie na ich organizm. Jaka jest prawda?

Czego obawiają się kobiety?

Kiedy kobiety udają się na siłownie, pojawia się w ich głowach pytanie, czy warto sięgnąć po odżywki dla sportowców? Jednak wiele z nich nie decyduje się na taki krok, ponieważ uważają one, że spożywanie suplementów dla sportowców może przyczynić się do zmiany ich sylwetki na bardziej męską. Nie ma co się jednak obawiać. Nie jest to możliwe, ponieważ za rozbudowę masy mięśniowej u mężczyzn odpowiada testosteron. Kobiecy organizm jest skonstruowany inaczej i nie jest on zdolny od wytwarzania tak wysokich dawek hormonów androgennych. Trzeba wielu miesięcy zanim mężczyzna rozbuduje silnie masę mięśniową, a u kobiet ten proces mógłby zająć nawet kilka lat.

Muscle-Zone Sklep

Po jakie suplementy diety sięgać?

Mimo tego, że kobiety mają wiele obaw przed suplementacją odżywkami dla sportowców, warto po nie sięgać. Organizm po wysiłku fizycznym potrzebuje znacznie większej ilości składników odżywczych. Dlatego podczas takich treningów niezbędne są suplementy diety, które uzupełnią codzienną dietę w odpowiednie dawki składników odżywczych, witamin i minerałów.

Odżywki białkowe dla kobiet

Na rynku nie ma podziału suplementów diety dla sportowców na płeć. Kobiety więc muszą samodzielnie zdecydować się, jaką odżywkę białkową chcą wybrać. Jedną z najlepszych jest serwatka białka, ponieważ najszybciej wchłania się ona do organizmu, dzięki czemu znacznie szybciej dochodzi do zatrzymania procesów katabolicznych, a zaczyna się regeneracja tkanek mięśniowych. Warto jednak pamiętać, że odżywki białkowe nie mogą stać się zastępstwem dla pełnowartościowego posiłku. Są one jedynie uzupełnieniem.

Kreatyna

Warto po nią sięgać, ponieważ wspomaga ona pracę organizmu podczas wysiłku fizycznego. Nie jeden raz każdej kobiecie i mężczyźnie w trakcie ćwiczeń spadnie poziom energii i pojawi się zmęczenie. Jednak jeśli osoby aktywne fizycznie stosować będą kreatynę, to do takiej sytuacji nie dojdzie, ponieważ zapobiega ona pojawieniu się zmęczenia.

Aminokwasy dla sportowców

Kobiety, które przechodzą przez intensywne treningi powinny sięgać po takie suplementy diety, jak aminokwasy BCAA. Są to ważne składniki, które przyśpieszają proces regeneracji i rozbudowy mięśni. A dla kobiet szczególnie ważne, jest to, że jest to odzywka, która wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej, więc może przyśpieszyć proces odchudzania.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *