Sposoby na uniknięcie kontuzji

Sport naraża nasze ciało na różnego rodzaju uszkodzenia. Są one częste i mogą prowadzić do pojawienia się bólu i zmuszą nas do rezygnacji z treningów na kilka dni, a nawet tygodni. Kontuzje mogą być poważne lub mniejsze, jednak nie można ich ignorować, ponieważ nieleczona kontuzja może prowadzić do stałego uszkodzenia, które uniemożliwi nam ćwiczenia na dłuższy czas. A jak wiadomo łatwiej jest zapobiegać niż zwalczać, dlatego dziś dowiemy się w jaki sposób zapobiegać kontuzjom.

W jaki sposób powstają kontuzje

Kontuzje najczęściej powstają, kiedy nieprawidłowo wykonujemy trening. Jest wiele osób początkujących, które nie wiedzą, jak wykonywać jakieś ćwiczenie, przez co pojawia się błąd, który może obciążyć jedną partę mięśni, czy stawów przez co dojdzie do jej uszkodzenia. Częstym błędem jest również przeliczenie swoich możliwości. Na początku musimy się liczyć z tym, że zbyt wielkie obciążenie, czy zbyt częste i intensywne treningi doprowadzić mogą do uszkodzenia jakiejś części naszego ciała. Nie możemy więc przeceniać swoich możliwości, a trzeba ćwiczyć tak, by nie obciążyć organizmu. Nie można również wykonywać treningu przed rozgrzewką, o tym również zapomina wiele osób. A kolejnym błędem jest pominięcie czasu na regeneracje. Prowadzenie intensywnych treningów może doprowadzić do obciążenia organizmu, a to z kolei może skutkować pojawieniem się kontuzji.

Muscle-Zone Sklep

Jak zapobiec kontuzji?

Jak wiadomo lepiej jest zapobiegać niż zwalczać, czy leczyć, dlatego dziś podpowiemy, jak powinny wyglądać treningi, które wspomogą nas w uniknięciu kontuzji. Co więc trzeba robić?

  1. Po pierwsze stwórz odpowiedni plan treningowy. Jeśli jesteś początkującym sportowcem sprawdź, jakie są twoje możliwości wysiłkowe. Nie przeceniaj swoich możliwości i nie rob planu, który jest odpowiedni dla kogoś z większym stażem treningowym niż ty. Nie ćwicz za często. Codzienne treningi nie są potrzebne. Jeśli ćwiczyć będziesz co drugi dzień, osiągniesz zadowalające efekty nie obciążając przy tym organizmu.
  2. Sprawdź, jak wykonuje się ćwiczenia zanim zaczniesz je robić. Jeśli będziesz ćwiczyć w nieprawidłowy sposób, to może dojść do przeciążenia i nadciągnięcia mięśnia, czy stawów. Pamiętaj więc, by dokładnie sprawdzić, jak powinny wyglądać ćwiczenia, które znajdują się w twoim planie treningowym.
  3. Nie zapominaj o rozgrzewce. Zawsze na początku planu treningowego wpisz sobie piętnaście minut na rozgrzewkę. Jest to czas, który przygotuje twoje ciało na wysiłek, dzięki temu nie zaskoczysz go nagłym wysiłkiem fizycznym.
  4. Dbaj o regenerację, ponieważ jest to czas, który pozwala na odbudowę uszkodzonych tkanek mięśniowych.

Co zrobić, kiedy pojawi się kontuzja?

Jeśli poczujesz silny ból nie kontynuuj ćwiczeń. Zrób sobie kilka dni przerwy, by organizm mógł się zregenerować. Jeśli jednak w ciągu tygodnia ból nie zniknie, warto być udał się na konsultację do lekarza.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *