Po jakie witaminy sięgać na zimę?

 

Wielkimi krokami zbliża się zima. Jest to czas wymagający dla naszego organizmu. Warto wiedzieć, że do jego prawidłowego funkcjonowania niezbędne są ważne witaminy i minerały. Są one nam potrzebne nie tylko dla zdrowego wyglądu, ale również zdrowia i prawidłowego funkcjonowania każdego układu. Po jakie witaminy najlepiej sięgać w okresie zimowym?

Muscle-Zone Sklep

Witamina A

W czasie zimy często mamy wrażenie, że nasza skóra stała się przesuszona i pozbawiona blasku. Winą może być suche i mroźne powietrze, które atakuje nas z każdej strony. Jeśli chcemy w prosty sposób zadbać o wygląd cery i przywrócić jej blask z lata, to warto sięgnąć po witaminę A. Ma ona zbawienne działanie na skórę i przyczynia się ona do poprawienia funkcjonowania nabłonka. A dodatkowo poprawia stan skóry nadając jej zdrowy i młody wygląd. Warto również pamiętać, że zimą znacznie szybciej robi się ciemno. Przez to więcej czasu spędzamy przy sztucznym i ciemniejszym świetle, a są to warunki niekorzystne dla zdrowia naszych oczu. Witamina A, jest składnikiem odżywczym, który idealnie wpływa na pracę wzroku. Wpływa ona na proces widzenia, dzięki czemu jej odpowiednia dawka sprawi, że oczy nie będą się tak szybko męczyły podczas pracy przy sztucznym świetle. Ma ona zbawienny wpływ na układ pokarmowy i wspiera zdrowie kości.

Witamina C

To po nią najczęściej sięgamy, kiedy za oknem zmienia się pogoda i wszystko staje się ponure i szare. Jest to czas, kiedy każdy chce zadbać o swoją odporność, a witamina C najbardziej nam się z tym kojarzy. Warto wiedzieć, że jest to związek, który naprawdę ma zbawienne działanie na układ odpornościowy i przyczynia się do zmniejszenia ryzyka przeziębień, zwłaszcza w okresie kiedy układ odpornościowy narażony jest na częste ataki drobnoustrojów. Jest to również związek szczególnie ważny dla osób aktywnych fizycznie. Specjaliści twierdzą, że jej profilaktyczne przyjmowanie może zmniejszyć podatność na infekcje u sportowców nawet o pięćdziesiąt procent.

Witamina D

Wiele się mówi na temat tego, jak działa witamina D na organizm człowieka i, dlaczego jest ona tak ważna. Warto wiedzieć, że to jedna z witamin, która ma najsilniejsze działanie na układ immunologiczny, dzięki czemu poprawia zdolności odpornościowe organizmu. Naukowcy twierdzą, że jej przyjmowanie może zapobiec występowaniu przeziębień grypopodobnych nawet o pięćdziesiąt procent. Trzeba również pamiętać, że to w okresie zimowym najczęściej pojawia się u nas nagły spadek energii, wahania nastrojów i ogólne złe samopoczucie. Przyczyną tego może być niedobór witaminy D, której dzienne zapotrzebowanie w okresie letnim może nam zastąpić słońce.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *