Najlepszy trening dla początkujących- jaki wybrać ?

Początkowi sportowcy często mają problem z określeniem stałego planu treningowego. A przyczyną tego jest to, że nie wiedzą oni co chcą osiągnąć i jak to zrobić. Dziś przedstawimy najlepszy plan treningowy dla początkujących.

Na początek dieta

Może nam się wydawać, że to trening jest najważniejszy, jednak tak naprawdę bez prawidłowo zbilansowanej diety nie uda się przeprowadzić odpowiedniego treningu. Warto więc pamiętać, że trening to nie tylko ćwiczenia, ale również dieta, a jak ona powinna wyglądać? To jak powinna wyglądać prawidłowa dieta dla początkującego sportowca, jest zależne od tego, jaki on ma cel. Co chce osiągnąć dzięki ćwiczeniom i jak długo chce pracować na osiągnięcie tego wymarzonego wyniku. Warto pamiętać, że podczas treningu z organizmu  wytrącane są wartościowe składniki. Po treningu z pomocą diety należy więc uzupełnić wszystkie niedobory witamin i minerałów. Początkowi sportowcy często zapominają o tym, że trening niszczy włókna mięśniowe, które potrzebują odpowiednich składników odżywczych, by się zregenerować. Tak więc w diecie sportowca i tego początkującego i zaawansowanego nie może zabraknąć:

Muscle-Zone Sklep
  • Białka,
  • Węglowodanów,
  • Tłuszczy.

Niezbędne jest również odpowiednie nawodnienie organizmu. Podczas wysiłku fizycznego woda z organizmu zostaje wytrącona w postaci potu. Przez to może dojść do odwodnienia. Dlatego należy pić co najmniej cztery litry płynów dziennie.

Najważniejsze zasady treningu dla początkujących

Ćwicz zgodnie ze swoimi możliwościami

Wielu młodych początkujących sportowców zaczyna intensywne treningi siłowe, nie wiedzą jakie tak naprawdę obciążenie jest dla nich odpowiednie. Jest to bardzo niebezpieczne, ponieważ przy takich ćwiczeniach może dojść do poważnych uszkodzeń włókien mięśniowych.

Zwiększaj obciążenie

Kiedy zaczynasz ćwiczyć na początek dobierasz małe obciążenia, ponieważ twoje mięśnie nie są jeszcze dostatecznie rozwinięte. Jednak z każdym kolejnym tygodniem zwiększa się ich wytrzymałość siłowa, więc musisz zwiększać obciążenie, by mięśnie rozwijały się jeszcze bardziej. Trenujący co tydzień powinien próbować zwiększać obciążenie, a jeśli poczuje, że nie czas na zwiększenie progresu, to powinien spróbować za tydzień.

Ćwiczenia w seriach i powtórzeniach

Podczas treningów trenujący powinien mieć przygotowaną listę ćwiczeń, które będzie wykonywać w poszczególnych seriach. Najlepiej wykonywać po cztery serie ćwiczeń, w których wyszczególnione są powtórzenia. Taki rodzaj treningu jest najlepszy na zmęczenie mięśni, które za kilka dni zregenerują się i staną się bardziej wytrzymałe.

Przerwy między treningami

U początkowych sportowców może pojawić się zbyt duża chęć na ćwiczenia, przez co trenujący będzie ćwiczył kilka razy dziennie codziennie, albo po kilku treningach zmniejsza się chęć na ćwiczenia. Jeśli jesteś w tej pierwszej grupie, to musisz pamiętać, że w początkowych fazach treningów łatwo jest się nabawić kontuzji. Mięśnie potrzebują około 48 godzin na regenerację. Przerwy między treningami nie powinny być mniejsze niż 24 godziny.