Najlepsze sposoby na spalanie tkanki tłuszczowej

Wiele osób pragnie mieć zgrabne nogi i pośladki. Wielu z nas zastanawia się codziennie, co można zrobić, by szybko zgubić boczki, czy oponkę. Co jeśli ćwiczenia i dieta nie dają żadnych rezultatów? Niestety te działania, często same nie są wystarczająco skuteczne. Dziś podpowiemy, jak szybko pozbyć się tkanki tłuszczowej.

Wybieraj tylko zdrowe tłuszcze

Przechodząc na dietę redukcyjną pamiętaj, że nie wszystkie tłuszcze są złe. Co prawda znacznie lepiej jest unikać tłuszczy zwierzęcych, ponieważ mają one niekorzystny wpływ na nasze zdrowie. Spowalniają one pracę całego układu pokarmowego, w tym prace metabolizmu. Tłuszcze zwierzęce blokują również syntezę białek, co znacząco utrudnia proces spalania tkanki tłuszczowej. Lepiej wybieraj tłuszcze roślinne, zwłaszcza kwasy tłuszczowe, które są niezbędnym składnikiem dla każdego z nas. A co najważniejsze są one niezbędne do prawidłowego funkcjonowania metabolizmu.

Muscle-Zone Sklep

Codziennie pij zieloną herbatę

Co prawda wielu dietetyków uważa, że działanie zielonej herbaty jest zbyt słabe, by dawało znaczące efekty w procesie odchudzania, a jednak badania wykazały, że wypicie trzech szklanek dziennie może wspomóc spalenie aż 106 dodatkowych kalorii, a przecież jest to bardzo dużo, a nie wymaga żadnego wysiłku. Poza tym zielona herbata jest jednym z najlepszych naturalnych antyoksydantów, dzięki czemu może przynieść wiele korzyści dla zdrowia i urody.

Wybieraj zdrowe węglowodany

Nie zapominaj, że węglowodany są jednym z największych źródeł energii. Nie możesz całkowicie wyeliminować ich ze swojej diety, ponieważ potrzebujesz ich każdego dnia. Jednak wybieraj węglowodany złożone. Węglowodany proste to przede wszystkim słodycze, słodkie napoje i biała mąka. Dadzą ci one energię tylko na chwilę, a potem znowu tracisz zapał do pracy. Węglowodany złożone dodadzą ci energii na cały dzień, a znaleźć je możesz w mące razowej, makaronach, pieczywie pełnoziarnistym oraz białym ryżu.

Nie zapomnij o treningu aerobowym

Są to treningi długotrwałe, ale nie są intensywne i wymagające. Są to treningi o charakterze tlenowym, co oznacza, że energia do wykonywania ćwiczeń jest pozyskiwana z procesów w obecności tlenu.  Treningi aerobowe to przede wszystkim bieganie, jazd na rowerze, pływanie, czy jazda na rolkach. Podczas tego rodzaju ćwiczeniach energia jest pozyskiwana z glikogenu. Kiedy jego zapasy zostają wyczerpane, to energia jest pozyskiwana z tkanki tłuszczowej. Tkanka tłuszczowa zostanie spalana po mniej więcej 20 minutach treningu. Im dłużej ćwiczysz, tym więcej tłuszczu spalasz. A dzięki temu, że treningi nie są wyczerpujące i wymagające mogą trwać nawet ponad godzinę. Jeśli decydujesz się na treningi aerobowe, to lepiej je wykonywać na czczo lub trzy godziny po posiłku, ponieważ wtedy poziom glikogenu jest najmniejszy, dzięki czemu proces spalania tkanki tłuszczowej rozpocznie się szybciej, a to zwiększy efektywność ćwiczeń i przyniesie lepsze efekty.