Kreatyna – wszystko co musisz wiedzieć o tym suplemencie diety

 

 

Muscle-Zone Sklep

Kreatyna jest jednym z najczęściej wybieranych suplementów diety dla sportowców. Jest to odżywka, która wspomaga organizm sportowca podczas treningu i zwiększa jego wytrzymałości siłowe. Czy warto suplementować kreatynę, a jeśli tak to czemu? Dziś odpowiemy sobie na najczęściej zadawane pytanie na temat tego suplementu diety.

Kiedy najlepiej przyjmować kreatynę?

Wiele kobiet, które zaczynają trenować zastanawia się, czy warto jest sięgać po takie suplementy diety jak kreatyna. Mężczyźni często już od początku ćwiczeń decydują się na przyjmowanie suplementów diety dla sportowców. Jednak nie jest to konieczne. Warto na początku wykorzystać swój potencjał siłowy, by organizm nauczył się pracować podczas wysiłku fizycznego bez wsparcia odżywek. Po takie suplementy diety najlepiej sięgać, kiedy konieczne będzie zwiększenie aktywności fizycznej lub obciążenia, by zwiększać efekty treningów.

Czy kreatyna jest bezpieczna dla zdrowia?

Wiele osób, które są aktywne fizycznie chcą wspierać organizm podczas treningów dlatego decydują się na przyjmowanie kreatyny lub innych odżywek wzmacniających wytrzymałość. Warto jednak, przed zastosowaniem takich preparatów dowiedzieć się, czy jest to składnik bezpieczny dla zdrowia. Większość osób uważa, że kreatyna jest szkodliwa, a jej przyjmowanie powodować może pojawienie się wielu skutków ubocznych. To jednak nie do końca jest prawda. Co prawda w niektórych przypadkach przyjmowanie kreatyny prowadziło do występowania problemów żołądkowych, takich jak biegunki, wymioty, bóle brzucha. Jednak te skutki uboczne nie występowały często, a w większości przypadków pojawiały się, ponieważ została przekroczona zalecana dawka suplementu. Ważne jest więc, by kreatynę przyjmować w odpowiednich dawkach. Jeśli będziemy stosować ten suplement diety zgodnie z zaleceniami producenta, to nie powinny występować skutki uboczne. Jeśli jednak przez długi czas będziemy spożywać nadwyżkę tego suplementu diety, to może pojawić się problem z nerkami. Zbyt duża ilość kreatyny jest dużym obciążeniem dla tego organu, więc warto mieć to na uwadze decydując się na suplementację tym składnikiem.

Jakie działanie ma kreatyna?

Wiele osób uważa, że kreatyna jest jak sterydy. To jednak nie prawda. Kreatyna jest bezpiecznym składnikiem, który polecany jest dla osób aktywnych fizycznie, ponieważ zwiększa siłę  wytrzymałość, dzięki czemu podczas treningu możemy wykonać więcej powtórzeń, podczas robienia ćwiczeń nie pojawią się błędy, które zmniejszają efektywność i nie pojawia się zmęczenie w środku treningu. Warto więc przyjmować ten suplement diety, ponieważ ma on pozytywne działanie na organizm sportowca. Dzięki kreatynie jesteśmy w stanie wydłużyć czas treningu, dzięki czemu poprawiamy kondycję, zwiększamy efektowność oraz szybciej zbliżamy się do osiągnięcia naszego celu. Działanie nie ma nic wspólnego ze sterydami, zwłaszcza, że nie ingeruje ona w pracę układu hormonalnego.

Kiedy przyjmować kreatynę prze treningiem?

Jeśli chcemy osiągnąć najlepsze efekty to najlepiej spożywać kreatynę przed treningiem. Najlepszym czasem na przyjęcie tej odżywki jest pół godziny przed rozpoczęciem ćwiczeń. Wtedy kreatyna wchłonie się już do organizmu i w trakcie ćwiczeń będzie miała ona największe działanie. Warto jednak pamiętać, że każdy suplement diety różni się od siebie, więc najlepiej zapoznać się z zaleceniami producenta, który przecież wie najlepiej jak działa jego produkt. Stosowanie się do zaleceń producenta jest drogą do osiągnięcia najlepszych efektów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *