Kreatyna – kiedy czas na suplementację?

 

Kreatyna jest suplementem diety, po który sięga wielu sportowców i tych początkujących i doświadczonych. Czy to jednak dobra decyzja? Czas się dowiedzieć dla kogo jest kreatyna i kiedy najlepiej zacząć ją stosować.

Muscle-Zone Sklep

Kiedy sięgnąć po kreatynę?

Kreatyna nie jest suplementem diety dla każdej osoby aktywnej fizycznie. Nie ma potrzeby włączenia jej do naszej codziennej diety, jeśli dopiero zaczynamy trenować. Warto wiedzieć, że kreatyna, jest odżywką, której zadaniem jest zwiększenie siły i wytrzymałości siłowej podczas treningu. Jest ona również potrzebna do zapobiegnięcia spadku sił w czasie wykonywania ćwiczeń. Na początku jednak suplementacja tym składnikiem odżywczym nie jest konieczna. Początkujący sportowcy powinny wykorzystać swój potencjał siłowy, a dopiero po kilku tygodniach zacząć stosować suplementy diety, które mają być wsparciem dla organizmu.

Kreatyna dla mężczyzn

Jeśli jesteś mężczyzną i twoim celem treningowym, jest zwiększenie masy mięśniowej, to możesz sięgnąć po kreatynę, ponieważ zwiększa ona nasze możliwości treningowe, dzięki czemu szybciej jesteśmy w stanie osiągnąć wyznaczony cel. Warto jednak pamiętać, że przez kilka pierwszych tygodni organizm nie potrzebuje wsparcia w postaci takiego suplementu diety. Lepiej więc zrobimy, jeśli przez kilka tygodni trenować będziemy wykorzystując w pełni cały potencjał siłowy naszego ciała. Dopiero, kiedy przychodzi czas na zwiększenie obciążenia, warto wybrać kreatynę, jako dodatkowe uzupełnienie codziennej diety.

Kreatyna dla kobiet

Jest wiele kobiet, które również przechodzą przez treningi siłowe, a ich celem nie jest zwiększenie masy mięśniowej, ale wzmocnienie kondycji i wzrost sił. Kobiety trenujące obawiają się spożywania suplementów diety dla sportowców, ponieważ uważają one, że ich spożywanie może prowadzić do zmian w wyglądzie ich sylwetki, zmieniając ją na bardziej męską. Nie ma jednak takiej możliwości, budowanie sylwetki silnie umięśnionej nawet mężczyznom zajmuje kilka miesięcy, a nawet lat. Nie trzeba się więc obawiać spożywania  tego rodzaju suplementów diety. Kobiety, które ćwiczą już od dłuższego czasu mogą sięgnąć po kreatynę, która wspomoże ich ciała podczas kolejnych treningów.

Kreatyna na odchudzanie

Przed budowaniem masy mięśniowej, konieczne jest również spalenie, jak największej ilości tkanki tłuszczowej w celu odsłonięcia mięśni. Do tego zadania potrzebne są składniki, które wspierać będą odchudzanie i zapobiegną zmniejszeniu się masy mięśniowej w trakcie przechodzenia przez dietę redukcyjną. Takim suplementem jest kreatyna. Dzięki temu, że zwiększa ona nasze zdolności siłowe, mamy możliwość wykonywania dłuższych i wymagających treningów. A jak wiadomo wysiłek fizyczny, to jeden z najlepszych sposobów na spalanie tkanki tłuszczowej.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *