Jakie suplementy na regenerację mięśni wybrać ?

Podczas ćwiczeń najbardziej obciążone są mięśnie. Jeśli nie zostaną one odpowiednio odżywione ich regeneracja może znacząco się wydłużyć, a to może prowadzić do poważnych kontuzja przy kolejnych treningach. Mimo tego, że suplementy diety nie są najlepszą drogą do sukcesu, to warto wybierać te, które są wzmocnieniem dla mięśni po treningu.

BCAA na regenerację mięśni

Aminokwasy BCAA są najczęściej stosowanym przez sportowców suplementem diety. Są one pomocne w czasie treningu, którego celem jest rozbudowa masy mięśniowej oraz wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej. BCAA to zbiór aminokwasów rozgałęzionych, które mają charakter egzogenny, co oznacza, że organizm człowieka ich potrzebuje, ale sam nie jest w stanie ich wyprodukować. Należy je więc dostarczyć do organizmu wraz z pokarmem co dla osób aktywnych fizycznie może nie być wystarczające, dlatego warto sięgać po suplementy BCAA. Wszystkie aminokwasy wchodzące w skład BCAA są budulcem mięśni i stanowią one aż dwadzieścia pięć procent białek mięśniowych. Jest wiele korzyści z przyjmowania tego właśnie suplementy diety. Jest on całkowicie bezpieczny dla zdrowia i jeśli jest spożywany w odpowiednich dawkach nie powoduje żadnych skutków ubocznych. Jego zbawienne działanie na mięśnie sportowców potwierdza wiele badań. Udowadniają one, że przyjmowanie aminokwasów BCAA sprawia, że włókna mięśniowe nie niszczą się tak bardzo podczas treningu a mięśnie nie bolą po ćwiczeniach.

Muscle-Zone Sklep

Białko serwatkowe – wszystko co musisz wiedzieć

To kolejny suplement diety, który najczęściej jest wybierany przez początkujących  zaawansowanych sportowców. Jest ono stosowane w czasie treningu, a jego celem jest rozbudowa masy mięśniowej. Naturalne białko serwatkowe występuje w mleku i produktach mlecznych. Jest to jedno z najbardziej wartościowych protein. Białko serwatkowe jest jednym z największych źródeł aminokwasów rozgałęzionych, czyli tych, które organizm nie jest w stanie sam wytwarzać. Są one bardzo ważnym elementem diety sportowca, ponieważ mają one wpływ na rozbudowę i odbudowę włókien mięśniowych. Wiele sportowców decyduje się właśnie na ten suplement diety, ponieważ jego przyswajalność jest największa.

Chrom na odbudowę tkanki mięśniowej

Najczęściej stosuje się go, kiedy nie ma się energii na ćwiczenia. Jest to jeden z mineralnych składników obecnych w organizmie człowieka. Jego zadaniem jest wspomaganie pracy metabolizmu glukozy. Pojawia się jednak wiele obaw na temat spożywania chromu. Przedawkowanie go może mieć niekorzystny wpływ na zdrowie. Jego dodatkową suplementację zaleca się tym, którzy jedzą mało owoców i warzyw, czyli produktów nieprzetworzonych. Warto go stosować, ponieważ reguluje poziom glukozy we krwi, a to oznacza, że jest to składnik wpływający na regenerację mięśni. Jednak przed jego spożywaniem należy wykonać odpowiednie badania, by sprawdzić, czy dodatkowa suplementacja jest potrzebna.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *