Jakie suplementy diety na obniżenie cholesterolu?

Coraz więcej jest osób, które mają problemy z podwyższonym cholesterolem we krwi. Jest to ogromny problem, ponieważ zbyt duży poziom złego cholesterolu zwiększa ryzyko występowania chorób układy sercowo-krążeniowego. Jak więc zadbać o zdrowie układu krążenia, jakie preparaty najlepiej przyjmować, by w szybki i bezpieczny sposób zmniejszyć poziom złego cholesterolu we krwi?

Kwas tłuszczowy omega -3

Jest jednym z najlepszych preparatów na obniżenie złego cholesterolu we krwi. Jego przyjmowanie w odpowiednich dawkach szybko oczyści tętnice oraz podniesie poziom dobrego cholesterolu. To pozytywnie będzie wpływało na zdrowie układu krążenia oraz zmniejszy ryzyko występowania chorób układu sercowo-naczyniowego. Warto sięgać po suplementy diety z kwasami omega-3, ponieważ wspierają one pracę całego organizmu. Regulują pracę układu pokarmowego, trawiennego, dbają o zdrowie układu odpornościowego i nerwowego. Omega -3 jest tłuszczem, który niezbędny jest dla każdego organizmu żywego.

Muscle-Zone Sklep

Kwasy tłuszczowe omega-6

Tak samo ważny, jak kwasy omega-3, jest ważny kwas tłuszczowy omega-6. Jego również nie może zabraknąć w naszej diecie jeśli chcemy zadbać o zdrowie układu krążenia. Poziom złego cholesterolu zostanie obniżony jeśli w naszej codziennej diecie znajdzie się odpowiednia dawka tego składnika odżywczego. Mimo tego, że możemy znaleźć kwasy omega-6 w dużej ilości produktów spożywczych, to łatwo jest o ich niedobór, ponieważ mogą się one słabo wchłaniać przez układ pokarmowy. Warto więc sięgnąć po suplementy dostarczające go organizmu odpowiednie dawki tego składnika odżywczego. Warto jednak pamiętać, że odżywki nie mogą nam zastąpić dobrze zbilansowanej diety.

Używaj oleju kokosowego

Jeśli mamy problemy z podwyższonym cholesterolem we krwi to warto wprowadzić kilka zmian w naszej codziennej diecie. Smażenie na głębokim tłuszczu nie jest dla nas dobrym rozwiązaniem. Warto więc zamiast masła, smalcu, czy oleju słonecznikowego sięgnąć po olej kokosowy. Jest jednym z najzdrowszych tłuszczy, który nadaje się idealnie do smażenia każdej potrawy. Dzięki temu, że ma tak delikatny smak i zapach nie będzie zmieniał walorów smakowych potraw. Warto również zaznaczyć, że jest to olej, który ma wysoką temperaturę dymienia, co oznacza, że nawet w wysokich temperaturach nie zmienia się w szkodliwe dla zdrowia toksyczne związki. Wiele osób, które stosują olej kokosowy przyznają, że potrawy są znacznie mniej nasączone tłuszczem.

Błonnik

W diecie osoby, która ma podwyższony poziom złego cholesterolu we krwi nie powinno zabraknąć dużej ilości błonnika. Jest to składnik, który sprawnie oczyszcza tętnice ze złogów, dzięki czemu zmniejsza ryzyko zachorowania na miażdżycę, zawały oraz inne schorzenia układu sercowo-naczyniowego. Istnieje wiele źródeł błonnika. Jednym z największych są owoce i warzywa. Specjaliści zalecają również jedzenie płatek owsianych, ponieważ one również są bogatym źródłem błonnika.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *