Jak dodać sobie energii do ćwiczeń?

 

Bywają takie dni, że nie mamy siły  nawet na wstanie z łóżka, a na myśl o kolejnym treningu stajemy się jeszcze bardziej zmęczeni. Przyczyn tego może być wiele. Jedna z nich może być wymagający tryb życia. Co trzeba zrobić, by zwiększyć swoje siły i dodać sobie energii do ćwiczeń?

Muscle-Zone Sklep

Zdrowo się odżywiaj

Nie możesz zapomnieć o tym, że twój organizm potrzebuje więcej witamin i minerałów niż wcześniej. Wiele sportowców zapomina o tym, że podczas aktywności fizycznej z organizmu wytrącane zostają składniki odżywcze, więc zwiększa się na nie zapotrzebowanie. W codziennej diecie nie może zabraknąć wszystkich tych wartościowych składników odżywczych, które uzupełnią niedobory witamin i minerałów.

Niech trening stanie się dla ciebie zabawą

Na początku treningi kilka razy w tygodniu wydawać ci się będą najlepszą częścią dnia. Jednak z biegiem czasu im dłużej będziesz trenować, tym nudniejsze stanie się to dla ciebie. Nie czujesz już zapału do ćwiczeń, ponieważ są one dla ciebie obowiązkiem. Stałym elementem każdego tygodnia, który musisz wykonać. To bardzo zniechęca do ćwiczeń i odbiera do nich energię. Tak więc, jeśli nadal chcesz ćwiczyć z takim samym zapałem jak na początku, to może warto zacząć bawić się sportem? Podczas każdego treningu wykonuj jakieś nowe ćwiczenie, by rytm treningowy nie stał się dla ciebie nudny.

Doceniaj suplementy diety

Dla sportowców suplementy diety powinny być obowiązkowym elementem diety. Jeśli brak ci sił na trening, to warto przed ćwiczeniami spożyć odpowiednią dawkę kreatyny. Zwiększa ona nasz siły i sprawia, że jesteśmy w stanie podnieść więcej obciążenia i wykonać więcej powtórzeń. Zwiększa więc nasza siłę i poprawia efektowność treningów. Równie skuteczna może okazać się kofeina. Można ją wybierać w tabletkach lub w płynie. Jej forma nie ma jednak znaczenia na jej właściwości. Kofeina dodaje nam energii i pobudza do działania. Możesz ją spożyć niedługo przed treningiem.

Wysypiaj się

Jeśli nie jesteś wypoczęty nie masz na nic siły. Nic dziwnego organizm nie maił wystarczająco czasy, by się zregenerować po ciężkim dniu pracy i treningu. Codziennie powinieneś przesypiać osiem godzin. To optymalny czas na odpoczynek i regenerację. Pamiętaj jednak, że jeśli będziesz spać więcej niż osiem godzin wcale nie będziesz bardziej wypoczęty. Zbyt duża ilość snu zanurza pracę organizmu, a w czasie spoczynku spowalnia praca metabolizm i zmniejsza się zdolność do przyswajania składników odżywczych. To może mieć odwrotny skutek od spodziewanego. Zamiast zwiększenia energii i sił, więcej snu może nam odebrać chęć do ćwiczeń.

Zrób badania

Jeśli mimo stosowania się do powyższych rad, nadal nie masz energii. W ciągu dnia zdarza ci się poczuć nagłą i silną potrzebę snu, mimo przespanych ośmiu godzin, to czas zrobić badania. Może układ hormonalny nie pracuje prawidłowo co osłabia prace organizmu i sprawia, że cały czas czujesz się zmęczony. Wyniki badań na pewno wykażą przyczynę przewlekłego zmęczenia.