Dieta na zimę, jaką najlepiej wybrać

Zimą to wymagający czas dla naszego organizmu. Niskie temperatury oraz suche powietrze to idealne warunki dla rozwoju bakterii i wirusów, które atakować będą nasz układ odpornościowy. Brak wielu sezonowych warzyw i owoców, a także mała ilość słonecznych dni. To może doprowadzić do wielu niedoborów ważnych witamin i minerałów. W takim wypadku konieczne jest zadbanie o zdrową dietę, która zadba o nasze zdrowie i sylwetkę. Jaka dieta jest najlepsza na zimę? Jakich zasad trzeba się trzymać?

Muscle-Zone Sklep

Zdrowa dieta bogata w tłuszcze omega-3

W diecie na zimę nie może zabraknąć tak ważnych składników odżywczych, jak kwasy omega-3. Są one jednymi z ważniejszych dla naszego organizmu, ponieważ dbają one o to, by niemal wszystkie procesy biochemiczne zachodziły prawidłowo. Dbają o odporność i wzmacniają siłę komórek odpornościowych. A dodatkowo zmniejszają one ryzyko rozwoju chorób serca, ponieważ przyczyniają się one do zmniejszenia poziomu złego cholesterolu we krwi. A jak wiadomo, zimą najczęściej sięgamy, po niezdrowe przysmaki, które są tuczące i mogą sprawić, że poziom cholesterolu zacznie się podnosić. Tak więc w diecie na zimę najlepiej zawrzeć produkty, które bogate są w kwasy omega-3.

  • Ryby,
  • Krewetki,
  • Olej lniany,
  • Olej sojowy,
  • Oliwa z oliwek,
  • Olej rzepakowy,
  • Olej słonecznikowy.

Zdrowa dieta na zimę bogata w witaminę D

Zimą często cierpimy na zaburzenia nastroju. Przyczyną tego może być niedobór witaminy D. Od wielu lat w telewizji możemy zobaczyć reklamy suplementów diety z witaminą D. Dodatkową suplementację tym składnikiem odżywczym zaleca się niemal każdemu, ponieważ na jej niedobór cierpi niemal całe nasze społeczeństwo. Zimą ta witamina jest szczególnie ważna, ponieważ dba ona o prawidłowe funkcjonowanie układu odpornościowego i wspomaga pracę układu hormonalnego. Warto sięgnąć po suplementy, które uzupełniać będą codzienną dietę w ten składnik, jednak możemy go również uzupełnić przy pomocy naturalnych składników.

  • Ser żółty,
  • Dorsz,
  • Tuńczyk,
  • Węgorz,
  • Śledź,
  • Żółtko
  • Jajka,

Dieta bez fast foodów

Ze względu na to, że zimą mamy większą ochotę na jedzenie, to często sięgamy po proste posiłki, które możemy dostać na mieście. Przez to jednak zwiększyć może się nasza masa ciała, a stan zdrowia znacząco pogorszyć. Jak więc zmniejszyć ryzyko nadwagi po zimie? Najlepiej zrezygnować z jedzenia fast foodów. To jednak może nie być dla wszystkich takie proste, więc warto przynajmniej ograniczyć spożywanie takich posiłków do minimum. Warto również przygotowywać je samodzielnie. Lepiej zjeść pizzę, którą zrobimy samodzielnie w domu niż taką, którą kupimy. Wtedy mamy większy wgląd w to, jak zostaje ona przygotowana oraz jakie składniki się w niej znajdują. Dodatkowo możemy na tym trochę zaoszczędzić.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *