Dieta kapuściana – zasady i efekty

Dieta kapuściana to jedna z najpopularniejszych diet odchudzających od wielu lat. Zasady tej diety znane są niemal każdej osobie, ponieważ znana jest ona również jako dieta cud. Jakie ma ona zasady, dziś przeanalizujemy je dokładnie. Czy jest ona skuteczna i bezpieczna dla zdrowia? A co najważniejsze, ile możemy na niej schudnąć?

Muscle-Zone Sklep

Dieta kapuściana – zasady

Jest to dieta, której nie można stosować dłużej niż siedem dni. Ze względu na to, że podczas jej stosowania wysoki jest defekt kaloryczny, a kapusta nie dostarcza do organizmu wszystkich niezbędnych składników odżywczych, to jej dłuższe stosowanie może mieć negatywny wpływ na nasze zdrowie. W jej trakcie możemy jeść nieograniczone ilości kapusty, najlepiej zupy kapuścianej. Na początku, a dokładniej przez pierwsze trzy dni można dodatkowo spożywać niektóre owoce i warzywa. Jednak od czwartego dnia do diety kapuścianej włączyć można koktajle białkowe. Po tym czasie w diecie dozwolona jest niewielka ilość mięsa, ryżu, czy ryb.

Trzeba pamiętać, że podczas tej diety ważne jest picie odpowiedniej ilości wody. W ciągu dnia trzeba wypić przynajmniej dwa litry. Możemy również wspomóc jej działanie oczyszczające, razem z ziołowymi herbatami. Jej stosowanie jest bardzo proste, a nie jest ona również droga. Wszystkie produkty, które są nam potrzebne do jej zastosowania, są ogólnodostępne i tanie. Dodatkowym jej plusem jest to, że nie trzeba przy niej spędzić dużo czasu w kuchni.

Dieta kapuściana efekty – czy jest bezpieczna dla zdrowia?

Podczas stosowania się do zasad tej diety, możemy uzyskać zadowalające efekty. Trzeba jednak wiedzieć, że przez początkowe dni tracimy duże ilości wody i to właśnie dlatego waga może nam pokazywać, że chudniemy. Jednak następne dni to utrata tkanki tłuszczowej, a dzięki temu przez tydzień stosowania diety kapuścianej możemy stracić nawet kilka kilogramów. Jest to dieta, która idealnie sprawdzi się dla osób, które chcą schudnąć w szybkim czasie. Jednak wspomaga ona nie tylko odchudzanie, ale również przyczynia się do oczyszczania organizmu.

Trzeba jednak pamiętać, że dieta ta ma więcej wad niż zalet. Po pierwsze dieta odchudzająca powinna być bezpieczna dla zdrowia, a jeśli przedłużymy czas diety kapuścianej pojawić się może wiele zburzeń w funkcjonowaniu naszego organizmu. W kapuście nie wiele jest kalorii i niestety tak samo mało jest składników odżywczych, więc jej stosowanie może doprowadzić do wielu niedoborów witamin i minerałów. Zakończyć się to więc może niedożywieniem, a jest to stan niebezpieczny dla zdrowia.

Warto również wiedzieć, że jej stosowanie nie zawsze daje nam trwałe efekty. Kiedy wrócimy do naszych starych nawyków żywieniowych pojawić się może u nas problem z efektem jo-jo.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *