Dieta 1000 kalorii, czy jest skuteczna?

Wiele osób słyszało już o popularnej diecie 1000 kalorii. Jest to dieta o rygorystycznych zasadach, która pozwala schudnąć nawet więcej niż 2 kilogramy w ciągu jednego tygodnia. Ze względu na to coraz więcej osób decyduje się na jej zastosowanie. Czy to jednak jest bezpieczna dieta odchudzająca? Czy po jej zastosowaniu nie pojawi  się u nas problem z efektem jo-jo?

Muscle-Zone Sklep

Dieta 1000 kalorii – jakie są jej zasady

Zanim zdecydujesz się na zastosowanie diety 1000 kalorii, warto byś na początek poznała jej zasady. Jest to dieta o rygorystycznych zasadach, których należy się pilnować. Jej podstawową zasadą jest to, że podczas jej trwania, w ciągu jednej doby możemy zjeść jedynie 1000 kalorii. Jest to bardzo duży defekt kaloryczny, jeśli spojrzymy na to, że norma kaloryczna u kobiet to około 2000 kalorii, a u mężczyzn nawet 2500 kalorii dziennie. Nie możemy również, jeść wszystkiego co nam się podoba. W internecie lub u dietetyka możemy znaleźć przykładowy jadłospis na tydzień. Do przeciwskazanych produktów należą:

  • Białe pieczywo,
  • Kasze,
  • Biały makaron,
  • Ziemniaki,
  • Banany,
  • Winogrona,
  • Tłuste mięso,
  • Wędliny,
  • Konserwy,
  • Boczek, margaryna,
  • Kefir,
  • Maślanka,
  • Ser żółty,
  • Twaróg półtłusty i tłusty.

Kiedy nie można odchudzać się z dietą 1000 kalorii?

Nie każdy może zacząć odchudzać się z zasadami diety 1000 kalorii. Nie jest ona bezpieczna dla mężczyzn, ponieważ zakłada ona zbyt duży defekt kaloryczny, a to może prowadzić do kłopotów ze zdrowiem. Bezpieczna może być ona jedynie dla kobiet, które są mało aktywne fizycznie. Nie powinny z niej jednak korzystać kobiety w ciąży, planujące ciąże oraz karmiące piersią. Niebezpieczna może być również dla dzieci i młodzieży ze względu na to, że może ona doprowadzić do wielu niedoborów.

Dieta 1000 kalorii – efekty

Wydaje nam się, że dwa kilogramy tygodniowo to dużo, a jednak poświęcenie, jakiego wymaga od nas dieta 1000 kalorii, jest ogromne. Przez tak duży defekt kaloryczny organizm zaczyna pobierać energię z tkanki tłuszczowej,  to właśnie dlatego chudniemy. Jednak warto wiedzieć, że podczas jej stosowania metabolizm zaczyna zwalniać swoją pracę i przez to mniejsza energia zużywana jest do przeprowadzenia podstawowych procesów życiowych w organizmie. Może się zdarzyć, że podczas tej diety schudniemy nawet więcej niż dwa kilogramy tygodniowo. Jednak to nie będzie oznaczało, że zmniejsza się masa tłuszczowa. Z organizmu ubywać będzie wody, a tkanka mięśniowa zacznie się zmniejszać, co odejmie nam kolejnych kilogramów na wadze.

Mimo takich wyników nie jest to dieta bezpieczna dla zdrowia. Może doprowadzić do wielu niedoborów i zaburzeń w organizmie. A do tego, kiedy zakończymy jej stosowanie, istnieje duże ryzyko wystąpienia efektu jo-jo.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *