Czy jedząc trzy posiłki dziennie możemy przytyć?

Uważa się, że największą ochroną przed przytyciem, jest jedzenie regularnych posiłków. Najlepiej, jeśli jemy pięć posiłków dziennie, a pomiędzy posiłkami jest przynajmniej dwugodzinna przerwa. To sprawia, że metabolizm pracuje w prawidłowy sposób, a organizm zaczyna wykorzystywać posiłek do wytworzenia energii na bieżące zadania. Tak więc mała ilość tkanki tłuszczowej odkłada się w ciele. Jednak pojawiają się pytania, czy jedząc pięć posiłków dziennie, możemy przytyć? Warto dowiedzieć się, czy jest to możliwe, a jeśli tak to dlaczego i kiedy?

Muscle-Zone Sklep

Pięć posiłków dziennie – dlaczego warto jeść regularnie?

Nie wiele osób zdaje sobie sprawę z tego, jak jedzenie jest dla nas ważne. Organizm bez posiłków nie będzie miał energii do wykonywania zadań. Nie będzie mógł więc przeprowadzać najważniejszych procesów, a wykonywanie nawet podstawowych czynności może być dla nas trudnym zadaniem. Konieczne jest więc jedzenie, a najlepiej regularne. Kiedy jemy trzy posiłki dziennie i każdego dnia w innych godzinach, to nasz organizm będzie zabezpieczał się przed utratą źródła energii i zacznie magazynować większe ilości tkanki tłuszczowej w organizmie. Warto więc jeść pięć posiłków dziennie i najlepiej  w regularnych porach, by organizm wiedział, kiedy dostanie kolejną porcję energii. Nie będzie musiał magazynować tłuszczu, a dzięki temu nie pojawi się u nas problem z nadwagą.

Pięć posiłków i nadwaga, czy to możliwe?

Są jednak osoby, które mimo tego, że jedzą regularnie pięć posiłków dziennie, nie mogą schudnąć, a nawet tyją. Jaka jest tego przyczyna? Najczęściej stosujemy niezdrową dietę, która bogata jest w tłuszcze. Jeśli więc zastanawiasz się, czy jedząc pięć posiłków dziennie, możemy przytyć, to tak niestety jest to możliwe. Oprócz posiłków i regularności ważne jest również nasze zapotrzebowanie kaloryczne. Im więcej się ruszamy, czyli jesteśmy aktywni fizycznie, tym większe jest zapotrzebowanie na kalorie. U kobiet zazwyczaj wynosi ono od 1500 do 2000 kalorii dziennie. A u mężczyzn zaleca się spożywać co najmniej 2500 kalorii dziennie. Jeśli zaczniemy spożywać większe ilości kalorii, a nasze posiłki obfitować będą w tłuszcze i węglowodany, to zwiększenie masy ciała może nastąpić w bardzo szybkim czasie. Nie możemy więc uważać, że jedzenie pięciu posiłków dziennie ochroni nas przed otyłością i nadwagą, nawet jeśli będziemy się źle odżywiać. Liczy się również to, w jaki sposób się odżywiamy.

Konieczne jest pilnowanie się zasad dobrze zbilansowanej diety. Co prawda węglowodany to jedno największych źródeł energii, a jednak nie możemy jeść ich za dużo. Dieta powinna być zróżnicowana i bogata we wszystkie składniki odżywcze, tak by organizm mógł prawidłowo funkcjonować.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *