Bądź piękna i zdrowa zimą

Zima to najbardziej wymagający czas dla ciała i organizmu człowieka. Bakterie i wirusy atakują układ odpornościowy, a niskie temperatury negatywnie wpływają na stan zdrowia skóry i włosów. Przez to pielęgnacja oraz dieta powinny nieco się zmienić, by zdrowie i uroda nie ucierpiały na zmianach, jakie zachodzą w warunkach atmosferycznych w czasie zimy. Warto wiedzieć, jaki powinno zadbać się o zdrowie i piękno w tym niezwykle wymagającym czasie.

Muscle-Zone Sklep
  1. Zdrowa dieta to podstawa

W czasie zimy wiele osób sięga po kaloryczne i tuczące przekąski, by dodać sobie energii. Nie jest to dobry krok, ponieważ może on przyczyniać się do osłabienia organizmu, a także zwiększać ilość tkanki tłuszczowej. Zamiast po kolejnego batonika lepiej sięgnąć po banana, który dostarczy do organizmu cynk, a jest to pierwiastek, który dba o zachowanie prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Dobrym rozwiązaniem będzie również spożywanie jabłek, które są bogate w błonnik, więc pozytywnie wpływają na pracę układu pokarmowego i przyśpieszają oczyszczanie jelit.

  1. Suplementy diety nie są złe

Mimo tego, że wiele osób uważa, że suplementy diety nie są nam potrzebne, to warto wiedzieć, że są one doskonałym uzupełnieniem w codziennej diecie. Ich spożywanie daje wiele korzyści dla organizmu, a zimą suplementacja niektórymi witaminami i minerałami, jest zalecana nawet przez specjalistów. Najważniejsze są witaminy i składniki odżywcze, które wpływają na układ odpornościowy. Tak więc warto sięgnąć po takie preparaty, jak tran, który bogaty jest w kwasy omega-3, witaminę A i D. Są to najważniejsze witaminy dla układu odpornościowego, które wspierają jego prawidłowe funkcjonowanie, poprawiają szybkość reakcji, a także przyczyniają się do przyśpieszenia produkcji komórek odpornościowych.

  1. Sport też jest ważny

Niektórym wydaje się, że uprawianie sportu w miesiącach zimowych nie jest możliwe. Jest to jak najbardziej możliwe i jest nawet wskazane. Aktywność fizyczna korzystnie wpływa na ciało, umysł, a także i zdrowie. Kiedy jesteśmy aktywni fizycznie, to zapobiegamy gromadzeniu się nowej tkanki tłuszczowej co zmniejsza ryzyko otyłości. Zmniejsza się również stężenie hormonu stresu, a zwiększa endorfiny, a to pozytywnie wpływa na nasze samopoczucie. A dodatkowo sport poprawia funkcjonowanie organizmu i wspomaga pracę układu odpornościowego.

  1. Inne zasady pielęgnacji

Ze względu na to, że zimą powietrze jest suche, to na skórze i włosach może pojawić się wiele zmian. Mogą one stać się słabsze i przesuszone, przez co zaczną pojawiać się wypryski oraz zmarszczki na skórze, a włosy zaczną szybciej wypadać, łamać się i staną się matowe. Warto więc zastosować kilka zmian w codziennej pielęgnacji. Na przykład używać innego kremu do twarzy. A do włosów zacząć stosować maseczki lub odżywki.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *